| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Customhasse 4816

Registreringsdatum: 10 november 2006 Inlägg: 554 Ort: Filipstad
|
Postat: 6 februari 2010 kl. 23:05 Rubrik: Orginalsadel till solo - nån som vet |
|
|
En sak man kanske har råd med i dessa arbetslösa tider, kanske skulle kunna vara att införskaffa en orginalsadel till 800:an (500kr?) och göra om den till en enkel?
Är det någon som har bilder på hur man gör en sådan? Vore jätteintressant att få se momenten och hur man sedan fäster den i hojen.  _________________ Kör Kawasaki vn 800 -96
 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Peter#4303
Registreringsdatum: 04 februari 2008 Inlägg: 47 Ort: Vejbystrand
|
Postat: 7 februari 2010 kl. 13:38 Rubrik: Ang solosadel till VN800 |
|
|
Hej Du glade
Köpte en sadel till 800:an o satte sågen i den. Mitt emellan föraren o passageraren. Där går det åxå lätt att dela på skinnet/galonen. Sedan så lät jag tillverka ett stag där bak, så jag kan fästa den i skärmen. Dels för att styva upp sadeln o dels för att få något att skruva i. Sedan så fäste jag allt i orginalhålen, busenkelt.
Har en god vän som är tapetserare, så till hennes verkstad åkte för att med hjälp av originalklädseln som mall, sy en ny.
Så nu har jag en extrastoppad sadel som är skön att sitta på.
Detta gör att jag har hållit ner kostnaderna väsentligt + att jag fått en "egen" sadel.
Nu är åxå skärmar o tank på lackering, en liten regskylt införskaffad o ett nytt styre. Man är som ett barn på (h)julafton.
SNACKA OM ATT LÄNGTA TILL VARMARE TIDER.
Bilder kommer så småningom
Lycka till med ditt ev. bygge
Peter |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
richaud#1357

Registreringsdatum: 03 juni 2008 Inlägg: 309 Ort: SÄTER
|
Postat: 7 februari 2010 kl. 14:05 Rubrik: |
|
|
just gjort detta till en meanstreak. Chrille (han som har projekttråden på en meanstreak) har bilder på när han gjorde sin. Jag följde hans bilder.
1 Sak bara. prova dig fram.. DVS ta inte av för mycket utan börja med en bit o värsta fall ta av en bit till!!!!
Jag tror jag har en original sadel till en 800a nånstans... intresserad?
C |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Crille #4017

Registreringsdatum: 12 november 2006 Inlägg: 510 Ort: Vimmerby, Småland
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
richaud#1357

|
Postat: 7 februari 2010 kl. 16:49 Rubrik: |
|
|
| Japp precis så.. Enda jag kan tycka e att det var lite mycket taget av plasten under. Inga problem men jag hade nog tatt en cm mindre nästa ggn:) Blev bra iaf! Har just vunnit ett solorack på ebay så det börjar ta sig.. Snart kommer nog de där lackade väskorna också med rätt färg den här gången så snart e man klar för första åkturen:) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Customhasse 4816

Registreringsdatum: 10 november 2006 Inlägg: 554 Ort: Filipstad
|
Postat: 7 februari 2010 kl. 17:50 Rubrik: |
|
|
Skickar ett PM till dig angående sadeln.
Tack för era inlägg. kanske bäst å städa garaget lite å få lite vårkänslor.  _________________ Kör Kawasaki vn 800 -96
 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
stefan3871 Forum Admin

Registreringsdatum: 20 oktober 2006 Inlägg: 3102 Ort: Mölnlycke (Göteborg)
|
Postat: 8 februari 2010 kl. 10:39 Rubrik: |
|
|
Granucci säljer fräcka sadlar till VN800 - där har man löst det genom att reducera passagerardelen till något som mest påminner om ett trosskydd, typ Några av dem är riktigt snygga - fast med tanke på Monikas sadel av det märket, vill jag nog påstå att det finns mjukare...
http://www.billski182.com/seats_kawasaki.htm _________________
Klicken Machen ^ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
richaud#1357

|
Postat: 8 februari 2010 kl. 11:11 Rubrik: |
|
|
Håller med Granucci har asläckra sadlar.. MEN.. helv_te vad de kostar pengar. Säg några på ebya för 3-4000 spänn... Gluärg.'
Just nu sitter jag o funderar på om jag skall slå till på en sadel med inbyggt flyttbart ryggstöd till min meanstreak så gumman int eklagar när jag sålt sizzyn... |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
stefan3871 Forum Admin

Registreringsdatum: 20 oktober 2006 Inlägg: 3102 Ort: Mölnlycke (Göteborg)
|
Postat: 9 februari 2010 kl. 14:18 Rubrik: |
|
|
| Citat: | | MEN.. helv_te vad de kostar pengar |
Usch ja. Jag nästan grät när jag pyntade min gubbsadel (Mustang) i höstas och den var ingalunda märkvärdig - fast bekväm... _________________
Klicken Machen ^ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|