Höjdpunkt i livet

MC-relaterade diskussioner. Övrigt behandlas i "Ordet är fritt"
Kategoriregler

Här kan du lägga upp trådar och göra inlägg om allt hojsnack som inte hör hemma i någon annan kategori. – Men det måste vara hojrelaterat!

► Visa - In English
Användarvisningsbild
goran428
Blev användare: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Kontakt:

Höjdpunkt i livet

Inläggav goran428 » sön 04 feb 2018, 12:51

Nu när karriären är över, hojen såld o dessutom vintern kopplat sitt grepp tänker jag gärna tillbaka på VRS medlemskapets höjdpunkter. Den största upplevelsen av alla är Route 66 turen år 2006. Vi hade som tema att köra allt som fortfarande var körbart av den gamla klassiska leden från 1930 till 1977 då den officiellt lades ned, ersatt av Interstates. Inga omvägar skulle vi ta o ingen motorvägskörning. Det genomförde vi också, alla 450 mil som resan tog. Jag gissar att jag är en av väldigt få moderna bikers som verkligen kört hela leden som den fanns i original. Hursomhelst o i alla fall ... VILKET ÄVENTYR !!
Bild
På bilden : Jason tillhörde Windy City Vulcan Riders och Fly var Prez i delstaten Iowas shapter av VRA. Jason hängde med första dagen (till Wilmington) och Fly hängde med hela vägen. Nja... jag hängde med honom. Jason hade jag kontakt med några veckor efter hemkomsten Fly har jag daglig kontakt med fortfarande (via FB)
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
Musti#9831
Blev användare: mån 08 feb 2016, 14:34
Hemort: Sundbyberg
Kontakt:

Re: Höjdpunkt i livet

Inläggav Musti#9831 » sön 04 feb 2018, 20:56

Häftigt! En resa längs denna rutt finns med på min att-göra-lista. :)
Mathias "Musti" #9831
DA Stockholm Norr
2003 VN1500 Mean Streak
Sundbyberg, Stockholm

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
goran428
Blev användare: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Kontakt:

Re: Höjdpunkt i livet

Inläggav goran428 » tis 06 feb 2018, 11:21

Grattis till att ha drömmen kvar. Resan utmed routen är fantastisk. Efter varje dagsetapp ett nytt spännande landskap. Men åk själv. Skippa helst sharter-turerna. Åka själv är en riktig resa och det blir också väsentligt billigare. Hitta sällskap i Sverige eller gör som jag, kontakta infödd(a) jänkare. Skriv på VRA amerikanska forumet o leta travelmates.

Bild
Kartserien "Route 66 Here it is" delkarta över Californien. (Men i dag finns hela routen att ladda ned på GPS)
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Återgå till "Hojsnack"