Två frågor om ny förvärv

Ej tekniska
Kategoriregler

Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".

► Visa - In English
norm#10501
Blev användare: tis 27 mar 2018, 13:04
Hemort: Brottby

Två frågor om ny förvärv

Inläggav norm#10501 » sön 15 apr 2018, 15:09

Har just köpt en vn1500 -96. Men verktygen finns inte med. Nån som vet vad man köper en eller innehållet så jag kan ordnar en?

Andra frågan jag köpte saddlebags från handelsboden men de passa inte riktig mellan fästen på baksadeln. Jag kan fixa detta men undrade om nån hade tips för passande mjuk skinn väskor så det inte behovs?

/Norm

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
MickeB#7437
Blev användare: tor 05 aug 2010, 06:41

Re: Två frågor om ny förvärv

Inläggav MickeB#7437 » sön 15 apr 2018, 16:32

Hej och välkommen!
Verktygen som medföljer har nog i de flesta fall aldrig blivit uppackade, antagligen för att det inte finns ett första förband-kit i samma förpackning, vilket behövs efter användandet av så dåliga verktyg.
Hur eller hur, tändstiftshylsa, vändbar skruvmejsel, multitång, insexnyclar och några gaffelnycklar är nog vad som finns.

Bättre är nog att packa med sig vad man tror man kan behöva om det är så illa att det inte blev rätt från början.
Man ska vara glad att man har sprit i kroppen - och inte tvärtom.

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Användarvisningsbild
Tomas#5281
Blev användare: sön 25 mar 2007, 12:51
Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
Kontakt:

Re: Två frågor om ny förvärv

Inläggav Tomas#5281 » tor 19 apr 2018, 01:52

Verktygsboxen är en liten luring på just VN1500 Classic/Drifter/Classic Tourer/Meanstreak-modellerna.
Eftersom verktygen ligger förvarade i ett mellanrum, på en utdragbar plasthylla, i den nedre delens
insida, innanför den vänstra plastkåpan.

Och på VN1500 Classic och Classic Tourer, med förgasare, så finns verktygen förvarade innanför en
lucka, innanför den vänstra plastkåpan.

Så hittar man inga verktyg där, vilket man oftast brukar göra eftersom tidigare ägare oftast heller
aldrig har lyckats hitta dem, så är det väl inget att bli direkt tårögd över. För originalverktygen är
ju inte direkt några under av precision. Och personligen skulle jag aldrig betala 1500 spänn för
dom "leksakerna".

Men, men vill man nu ha originalverktygen så finns dom här bl.a:
https://www.cmsnl.com/products/tool-kit ... tfYpJe-lEY

Och även här, där man även kan se vilka storlekar vissa utav verktygen har ,om man vill köpa bättre
verktyg helt separat(och troligtvis till en bättre peng):
https://www.mrcycles.com/oemparts/a/kaw ... ners-tools
M.v.h Tomas....... otekniskt oansvarig.
Bild

Länk:
BBkod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk

Återgå till "Frågor och Tips"