StockholmNorge och Trollstigen 13-19/7 2020 INSTÄLLT

Kategoriregler

Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.

► Visa/Show In English
Holt10380
Inlägg: 38
Blev medlem: tis 10 jul 2018, 23:21
Hemort: Sala
Ort: Sala

Norge och Trollstigen 13-19/7 2020 INSTÄLLT

Inlägg av Holt10380 »

Norge med Trollstigen 13/7 -19/7 2020 INSTÄLLT!!

Hej.
Nu är planeringen klar för mc-turen till Norge och bl.a Trollstigen. Tider och mer detaljerad information med stopp etc kommer senare när ni anmält er och fått plats.
Kort om resväg:
• Vi möts upp och startar vid Ikeas parkering vid Erikslund i Västerås 13/7.
• Stannar vid Charlottenbergs köpcentrum för att bunkra det var och en behöver (vissa saker är extremt dyrt i Norge) för att sedan stanna första natten vid Sjöstrands Camping och vi sover i 4-bäddshytter (www.sjostrandcamping.no)
• Nästa dag går vägen upp mot Lillehammer/Otta för att sedan köra väster ut och vi stannar i Stryn på Stryns Camping (www.stryn-camping.no) där vi bor i 4-bäddsstugor med kök. Detta kommer att vara vår utgångspunkt och här stannar vi i tre nätter 14-16/7. Vi kommer att ha förslag på olika dagsturer under dessa dagar, men tanken är också att, om det behövs, vänta in bra väder för besöket av Trollstigen, Dalsnibba om det nu skulle vara molnigt och tjock dimma. Tre dagar borde nästan garantera bra väder för magnifik utsikt.
• 17/7 kör vi norr ut mot Åndalsnes och sedan öster mot Dombås som blir nästa stopp för natten där vi har 2-bäddsrum på Dombås Gjestehus (www.dombasgjestehus.no) som också driver en asiatisk restaurang.
• 18/7 kör vi över Dovrefjäll mot Röros och in till Sverige över Funäsdalen/Tännäs för att köra fina mc-vägar ner till Älvdalen som blir den sista övernattnigen på resan. Vi bor på Hotell Älvdalen (www.hotellalvdalen.se) i 2-bäddsrum.
• Den 19/7 vid frukosten innan avfärd kommer vi överens om hur vi skiljs åt vartefter vägen går hemåt. Vi åker över Dalarna-Sala-Västerås och skiljs åt efter vägen då var och en åker åt sitt håll.

Max antalet deltagare för denna resa är 20 personer! Det är först till kvarn som gäller och därefter en reservlista. Kostnad tillika anmälningsavgift är 2600kr/person som är bindande och det är kostnaden för allt boende på hela resan. Då det är högsäsong så måste vi boka boende nu för att vara garanterade boende samt betala långt innan ankomst. Tillkommer är mat (frukost, lunch, middag, dryck), färjor, bomavgift 150Nkr Dalsnibba, bensin…..
Den som bokar av sin plats, tar själv kontakt med nästkommande i tur på reservlistan vars namn ni får av mig och på så sätt ”säljer” sin plats för få tillbaka anmälningsavgiften.

Anmälan skickas på mail till kent@trollebogard.se och ska innehålla följande:
Namn på deltagare och medl.nr i VRS
Skriv om ni är ensam förare eller har passagerare (så att vi vet hur många hojar det blir)
Mailadress
Mobilnummer
När jag mottagit anmälan kommer ni få en bekräftelse om ni fått plats på resan och med det betalningsinformation, eller om ni står på reservlistan med ert turordningsnummer.

SISTA ANMÄLNINGSDAG 31/3 2020

Välkomna till en härlig Norgetur!

Bild
Senast redigerad av Holt10380 den fre 29 maj 2020, 09:02, redigerad totalt 2 gång.
/Holten #10380
DA Västmanland -(Sala)
VN1600CT
Tidigare VN1500SE
Curiosity is the beginning of life, so be curious

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Mange#9658
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 21 jul 2015, 15:33
Hemort: Farsta
Ort: Farsta

Re: Norge och Trollstigen 13-19/7 2020

Inlägg av Mange#9658 »

Anmäld! Kommer bli riktigt kul det här :)
Tidigare: VN 2000, 2006 "Amiralen", VN 900 Custom, 2009 "Kaptenen"
DA Stockholm syd 2016-2018
RA Stockholm/Mälardalen 2018-2020
Farsta, Stockholm

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
krister6502
Inlägg: 412
Blev medlem: sön 26 okt 2008, 12:02
Hemort: Uttran
Ort: UTTRAN

Re: Norge och Trollstigen 13-19/7 2020

Inlägg av krister6502 »

Lena och jag oxå
Krister Andersson
Fritidsforskare
UTTRAN
Jag pratar med mig själv,för ibland behöver jag experthjälp

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Sten#7771
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 18:25
Hemort: Norrköping
Ort: Norrköping

Re: Norge och Trollstigen 13-19/7 2020

Inlägg av Sten#7771 »

Jag är intresserad men så här tidigt har jag ingen aning om när jag får semester. På mitt jobb är det alltid i samordning med de övriga.
jag hoppas kunna reka sannolik semestertid innan det är försent
VN 1700 CT

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Sten#7771
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 19 sep 2010, 18:25
Hemort: Norrköping
Ort: Norrköping

Re: Norge och Trollstigen 13-19/7 2020

Inlägg av Sten#7771 »

Nu anmäler jag mig
VN 1700 CT

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd