Välkommen till VRS Forum ⇒ Regionssidor - på prov...

Information och regler kring VRS Forum
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare ,Tycker det här verkar kul lite flaggor framför vaje region så ser man förändringen tydligare hadde piffat upp :lol:

Där är ju lite dialoger i de sidorna redan och inte rullar de bort så fort i heller.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Slipsen#6148

Inlägg av Slipsen#6148 »

Om vi nu har delat in oss i regioner på forumet, hur kommer utvecklingen därefter? Riskerar vi att får undersektioner under varje region, med "tjöta", "spontana åk" etc..? Det finns ju en viss risk att det blir trångt om saligheten och att det "Globala VRS-Sverige" divergerar in i lokala företeelser som kanske inte når alla på rätt sätt. Det finns tillfällen som varit tänkt som lokal företeelse men som tack vare öppenheten på nätet nått ut och blivit en riksangelägenhet..

Med andra ord:
Keep it simple!

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Agge#5934

Inlägg av Agge#5934 »

Hold your horses now.

Jag tycker att det är väldigt mycket åsikter hur saker och ting kan bli eller huruvida försöket försvårar navigeringen.
Det är klart att alla förändringar tar tid att lära in men ge det en tid först.
Personligen ser jag positivt på försöket, kanske för att "min"region är lite isolerad och det är svårt att besöka Vulcaner i andra regioner.
Jag VET att det redan har fått gamla medlemmar att registrera sig på forumet för att läsa på "den lokala anslagstavlan"

Som sagt ge det lite tid så...
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,,

Jo vi har delat in oss på prov i exakt de regioner som vi redan är indelade i, och jag tillhör dem som är emot exempekvis tags och annat som gör att man förstärker den lokala grupperingen ser gärna att man bara har namn och vinge som attribut tillsammans med andra märken och så, just för att minska den möjlighet att skapa alltför starka band till den egna positionen.

Men att ha regionsidorna för att lättare få till en kommunikation mellan medlemmar och samtidigt kanske kunna marknadsföra sina åk och aktiviteter och samtidigt som man får riktade kanaler för RA/DA att kunna komma ut med sina budskap är inte fel då jag är övertygad om att man behöver någonstans att lätt kunna känna igen sig i bebyggelsen så att säga, och att man gör det behöver ju inte betyda att man ökar den lokala patrioismen då allt är offentligt och öppet, jag tror att vi alla har ett behov och en känsla för vårt eget och kan det göra att man kanske kan få lite flera att komma närmare varandra så inget fel i det.

Tror också att det blir tydligare vad som händer här och där och kan hjälpa upp fantasin kanske hos varandra,,jag tror, men det är inget nytt :lol:

Tycker det skall bli skoj att se vad det mynnar uti för något, och inte hoppas jag att det skall bli ett nytt forum i forumet inte, utan det är säkert något som får diskuteras igenom av gubbarna hur det slutgiltiga kan komma att se ut, tex med foto på RA/DA lokala aktiviteter direkta frågeställningar berörande regionens vara icke vara, kallelser etc lätt att gå rakt in och se vad som händer just nu hos mig vid min korvkiosk om där finns någon förtsås :lol:

Din åsikt är mycket bra Slipsen och jag är också rädd för det du skriver att man kanske kan få för mycket av det goda som kan skapa en splittring av helheten , men samtidigt så är jag övertygad om att en lokal yta att kunna ventilera sig och att kunna förmedla sig i inte är på ont om det skötts med öppna kort där bland annat din/min farhåga hela tiden är öppen och övervakas men jag tror på allas sunda förnuft och förlitar mig på att ledarskapet är kompetent, så jag tycker det skall bli skitkul att se vad som detta kommer att innebära för oss om det bär så att säga.

Och snyggt som attan om Stefan och övriga webbgruppens fantasi får flöda vid formateringen av den omtalade.

Och jag är för övrigt helt övertygad att MALMÖ FF vinner allsvenskan och att något Stockholmslag åker ut. Som sagt lite sport får det ju vara annars försvinner ju kondisen :lol:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
TomasG#6434

Inlägg av TomasG#6434 »

....Med andra ord:
Keep it simple!
Japp, det är min åsikt åsså!
Man skall alltid prova nya saker, helt ok.
I detta fallet upplever jag det som en försämring.
Men det är jag det.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,,

Ja helt rätt Keep it Simple, och jag undrar om det kan bli enklare?

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Slipsen#6148

Inlägg av Slipsen#6148 »

Jag är rädd att vi så småningom är tvungna att bygga vidare i understrukturen under regionen, för att kunna sortera bort sånt som är klistrat, speciella meddelanden från coachen, DA:s dagbok, planerad körning och spontana åk.
Framförallt spontana åk är väl nåt som definitivt tillhör regionen?

Jag kan inte tänka mig att nån i Stockholm som ser under nuvarande "spontana åk-forumet" att vi i Göteborg ska köra ett varv runt Lyngnen, tycker det är en kul grej att hänga på...?

:roll:

jo det kan jag förresten :wink:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
LarsÅke#1916

Inlägg av LarsÅke#1916 »

Hej alla

Som alla vet, så är detta ett försök för att fler skall tycka att VRS-webben är den plats man vill vara på. Under åren så har det från olika håll varit klagomål på att man "försvinner fort".
En icke önskvärd sidoeffekt har varit att vissa har startat "egna" VRS-sidor, som ingen utomstående vetat om. Med regionssidor så kanske denna underground verksamhet inte känns så nödvändig.
Det finns naturligtvis både plus och minus i detta, men det är riktigt kul att så många deltagit i diskussionen.

Jag vill kommentera några inlägg. Fler finns av samma typ.

Lasse 6241
Går det att fixa en "knapp för sista samtliga län",,,,där jag kan se dom sista 20 eller nåt,,,för jag åker med flera distrikt
Om man, när man öppnar VRS-webben klickar på VRS-loggan uppe till vänster så kommer en "VRS-Forum hemsida" upp.
Uppe till vänster finns din profil. Under den finns en rad med alla olästa meddelanden sedan du loggade in senast. Klickar du på den så får du upp allt du inte läst. Därför förstår jag inte vissa inlägg här med att det blir så många knapptryckningar.
Om jag inte varit inne på forumet under en vecka så kan det finnas 200-300 olästa inlägg.
Dock, om man vill gå tillbaka till något man redan läst så.....

Slipsen
Om vi nu har delat in oss i regioner på forumet, hur kommer utvecklingen därefter? Riskerar vi att får undersektioner under varje region, med "tjöta", "spontana åk" etc..?
Som Stefan tidigare påpekat så skall det endast vara inlägg som har att göra med körningar i regionen. När, var , hur, samåkningar, förslag på fikaplatser mm.
Allt annat typ teknik, humor, tjöta, marknad osv. skall vara i samma trådar som hittills. Det är i alla fall tanken. :lol:
Enda tråd som påverkas kan väl vara "spontana åk och träffar".

Men, som sagt. Kul att många engagerar sig. Då blir det lättare för våra funktionärer att ta ett bra beslut i Borghamn.
Lars-Åke VRS#1916

Njut av livet - det går inte i repris

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,,

Tror denna tråden bara sett sin början, lite korv kiosk snack borde man ju kunna ha, trevligt med lite lokalt snack över en korv :lol:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rune 5272

Inlägg av Rune 5272 »

I första läget när dessa kom, så upplevde jag dem som en försämring, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig..

På vår senaste fikaträff i Borås, så diskuterade vi detta med regionssidor.

Efter detta så har jag kollat runt lite, med det resultatet, att jag fullständigt ändrat åsikt.

Det är ju LYSANDE :idea: :idea: :lol: Man kan ju på ett smidigare sätt selektera ut och se aktiviteter inom respektive region, än vad man kunde tidigare

Hoppas att provet blir permanent :!:

Bild
Hälsningar
Rune#5272
Medlem i VSÅNVVRS(p)
Bara bäraren vet var skon klämmer

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Angående ökad regionalisering, som en av farhågorna är...

Sektionen med regionala forumrubrikerna är ju ett sätt att minska risken för en befarad regionalisering av VRS och betona att vi är ett och en odelbar sammanslutning. Slipsen, du kan vara övertygad om det inte kommer fler undergrupper i regionforumsektionen. Den enda av de gamla forumrubrikerna som lever farligt är spontana åk.

Sedan skall man verkligen inte underskatta viljan att folk från andra regioner vill delta i spontana aktiviteter hos grannarna. Det händer titt som tätt och då snackar jag inte om att jag är i Skåne hela tiden :lol:

Vulcan Riders Sweden är en förening och en delmängd av Vulcan Riders Association som också är en förening. Det är hysteriskt häftigt, tycker jag, att ha så många vänner överallt! (tänk t ex på vår lilla resa till Holland förra helgen) Och eftersom vi är en märkesförening, finns det ju inga hinder för dem som så önskar att bygga sig en lokal klubb utanför VRS, för att tillfredsställa de mer provinsiella behoven. Man kan ju åka både i Knäckebröhults MC och Vulcan Riders Sweden...

(Parentetiskt kan man ju nämna att det i andra änden av den här diskussionen påbörjats ett internationellt arbete med funderingar om hur vi bättre skall kunna knyta samman våra olika chapters webbmässigt, så att tyskar, holländare, amerikaner, svenskar, norrmän och ryssar etc etc skall ha bättre koll på vad som händer lokalt i de olika länderna/staterna, så man kanske kan ses oftare och inte bara på de internationella träffarna.)
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Nezze3994

Inlägg av Nezze3994 »

så att tyskar, holländare, amerikaner, svenskar, norrmän och ryssar etc etc skall ha bättre koll på vad som händer lokalt i de olika länderna/staterna
Det välkomnar jag starkt!! :D
Det är så trist att man måste logga in överallt för att hitta en utrikisk träffkalender :evil:

Och jag är definitivt emot regionalisering. Däremot FÖR smidigare info. Och detta är ett steg på vägen :D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
TomasG#6434

Inlägg av TomasG#6434 »

OK!

Nu har vi haft detta med regionsidor ett tag!

Jävla påfund - FEL FEL FEL
Eftersom jag gnällt och inte gillat detta så är det nu på sin plats att jag också vill meddela att jag definitivt ändrat mig. :D

Det fungerar ypperligt bra och jag ser nu bara positivt med detta!
Så, regionssidor är en väldigt bra förändring som är till det bättre!

Jag lägger mig ned i leran, rullar runt och gör avbön... :shock:

:D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Vonvirus#5723

Inlägg av Vonvirus#5723 »

'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den sön 22 aug 2021, 21:08, redigerad totalt 1 gång.
*

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Personligen har jag alltid tyckt att regionerna skall ha sina egna sidor. På den gamla tiden när jag var webmaster experimenterade jag/vi med olika lösningar som t.ex CMS (Content Managing Systems) som var aktuellt då. Dessa CMS var ändå alldeles för avancerat för att "slå igenom" riktigt hos de som skulle administrera lokalt.

Nej, på FORUMET skall ju lokalsidorna istället lämpligen publiceras, forumet kan ju alla sköta och det visste man i USA t.ex. där man redan från början och långt före oss har haft "regionala" forum, chapterforum.

Det fungerar bra
Göran :D
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd