Info om VRSReklam på forumet

Officiell info från Styrelse, RA/DA och funktionärer.

Reklam på forumet

Ingen reklam
38
36%
Endast verksamhetsanknuten sådan
62
59%
All reklam tillåten att lägga för medlemmar i VRS
5
5%

Antal röster: 105

Användarens profilbild
MickeB#7437

Inlägg av MickeB#7437 »

Och som någon /några redan skrivit, har man så in i H ont av att läsa under en sådan rubrik/flik(kalla det vad ni vill) så hur svårt skall det vara att låta bli att gå in och läsa ???
Nu vet jag inte om det var min "epilepsivarning" du syftar på, oavsett tror jag att dom flesta inte är intresserade av ett forum som ser ut såhär:

http://www.sporthoj.com/forum/

Att vi sedan tillåter reklam/marknadsföring på specifikt ställe är väl en annan sak, men det var inget som framgick i Görans fråga.
Man ska vara glad att man har sprit i kroppen - och inte tvärtom.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Vonvirus#5723

Inlägg av Vonvirus#5723 »

'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den mån 23 aug 2021, 00:21, redigerad totalt 1 gång.
*

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245
Hemort: LERUM

Inlägg av Klas#1245 »

Jag tycker det låter ok med lite reklam här om den har med verksamheten och hojåkande att göra om den samtidigt ger oss ett gött klirr i vår kassa i form av reklamintäkter. Att få lite goa erbjudanden lättåtkomligt är väl bra. De flesta av oss surfar väl runt på nätet efter prylar ändå lite då och då. Dock skall sådan här eventuell reklam vara organiserad på ett strukturerat sätt så att den inte stör den vanliga forumstrafiken. Dvs inga pop-ups och irriterande saker som hoppar runt.
Best Biker Regards
Klas #1245

- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

"Better to die with memories than dreams"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,,

Jag läste Görans inlägg i en annan tråd om Forumet och hur konstruktionen är av skötsel och ansvar för densamma, och jag är medveten om att det är den plats som vi lever i vad det gäller VRS, kommunikation och offentligt säte.

Och tycker som Göran tror jag att det är något vi skall och vara väldigt restriktiva med. och då jag ställer undringen här är därför att jag är lite undrade över de röstningsmöjligheter som finns här, om reklam vara eller inte vara, Inte reklam är ju enkelt, men verksamhetsansluten kan jag ju tycka är, men vad är det egentligen? vad kan det vara ? eller vad är det?

Det är ju inte speciellt bra att få en hemsida som ser ut som en reklamtidning! det har ju skrivits innan så ju just det är ju en upprepning och det är ju inte intressant nu för det är vi säkert överens om alla att så vill vi inte ha det, Men verksamhetsreklam är det att profilera körningar? är det att tala om att kalles verkstad är bra, är det att??

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
cege1302

Inlägg av cege1302 »

Hej,

Av olika anledningar så tror jag nog att vi skall vara restriktiva eller inte alls "sälja" reklam på vårt forum eller hemsida.
Detsamma gäller enligt min åsikt att låta våra leverantörer under avtal & samverkan få möjligheter att skriva på forumet.

Vad som skulle kunna vara tillåtet under ordnade former är om medlemmar som har veksamhet någon gång kan låta alla medlemmar ta del av en del erbjudanden. I de fall det är MC-relaterat.

Det står ju defakto i villkoren för forumet enligt nedan att i enstaka fall kan man göra det.

Citat:
I Köpa/Sälja-mappen får allt som har anknytning till mc och livsstilen runt mc-åkandet annonseras av VRS-medlemmar. Endast försäljning mellan privatpersoner är tillåtet.

Många forum har problem med reklam från olika företag så därför tillåter vi endast försäljning mellan privatpersoner. Enstaka undantag kan uppstå om t.ex en av VRS samarbetspartner har en kampanj som kan vara medlemmarna till gagn. Vill man sälja något som inte är relaterat till MC så finns det många marknadsplatser på nätet som når en mycket större målgrupp
Slut citat:

Jag tycker att de fall som förkommit och varit mc-relaterat har varit OK!

#1302 Classe Franzén
Prez
Det kan aldrig bli fel, bara annorlunda!

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Inlägg av Rubbe_6173 »

Enstaka undantag kan uppstå om t.ex en av VRS samarbetspartner har en kampanj som kan vara medlemmarna till gagn.
Känns som en väldigt godtycklig formulering.
Personligen tycker jag det är lättare att då upplåta en ny forumdel för köp/sälj/kampanj/info/arrangemang som gäller företag-privatperson. Då kan man läsa om man är intresserad, och låta bli om man inte är det.
Dessutom är det ju då omöjligt att vi "drunknar" i reklam eftersom "reklamen" då bara är forumtrådar som man själv väljer att läsa, eller inte.

Förbjuder vi information mellan företag-privatperson så känner jag personligen att jag kan gå miste om mycket.
(Och jag har inget företag så jag är knappast partisk i ämnet)
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,,

Det var väldigt bra skrivit Classe, och så har väl jag uppfattat det hela också och tycker att det är bra som det är.

Kanske att man kan raffinera sponsors loggar på en sida om möjlighet finns menar att om man kan så skulle man ju kunna trycka direkt på loggan tex och på så sätt komma i direktkontakt med den partner man vill se vad erbjudande som finns att tillgå, kan ju vara både snyggt och informerande.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Bosse#2448
Hemort: Ystad

Inlägg av Bosse#2448 »

Håller med Rubbe i detta. Det vore kanske inte fel att detta samlat i en egen forum tråd. Man kan då själv välja om man vill läsa detta eller ej.

Det finns säkert en del firmor som skulle vilja annonsera där men kravet ska som sagt vara mc-relaterat.

Kör lugnt
Bosse Johansson

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Nezze3994

Inlägg av Nezze3994 »

men kravet ska som sagt vara mc-relaterat.
Inte bara det, det ska ju helst vara Vulcan-relaterat ;-)
Inga attans plastracer...

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Bobby7287
Kontakt:

Inlägg av Bobby7287 »

Håller helt med Rubbe :D
Bobby #7287
VN1500 -94
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245
Hemort: LERUM

Inlägg av Klas#1245 »

yep, plastraketreklam göre sig icke besvär.
Best Biker Regards
Klas #1245

- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

"Better to die with memories than dreams"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Personligen tycker jag det är lättare att då upplåta en ny forumdel för köp/sälj/kampanj/info/arrangemang som gäller företag-privatperson.
Det vill inte jag! Om en medlem har något är det OK. MTL i mindre doser är OK, t ex. Jag vill dock inte antingen ha ickemedlemmar som registrerade användare alternativt öppna ett forum för ickeregistrerade. Urrk!

Det står medlemmar fritt att säga att det är vårröj hos Johan MC eller vad det nu är och den typen av information förekommer ju också ofta.

Att det bara gäller MC-relaterat är en självklarhet tycker jag.

Funkar alltså hyggligt som det är - om ni frågar mig.
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Nezze3994

Inlägg av Nezze3994 »

Jag vill dock inte antingen ha ickemedlemmar som registrerade användare alternativt öppna ett forum för ickeregistrerade. Urrk!
Nej för tusan!!!!!! :shock:

Ha det som det är, bara att det blir större frihet för reggade medlemmar att slänga in tips och reklam i större omfattning. Dock fortfarande relaterat!

Typ i "Marknaden" :wink:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Inlägg av Rubbe_6173 »

Om en medlem har något är det OK. MTL i mindre doser är OK
Ja, det är också ett helt ok alternativ, men det var ju på förekommen anledning som jag trodde det inte var ett alternativ.
Min poäng har gått fram. Bild
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd