Nästa helg stängs forumet för nödvändigt underhåll och backup. Sålunda kommer också att ske med galleriet. Det blir lördag söndag 21-22 hela eller i alla fall delar av.
Kanske vi blir klara under lördagen, det hoppas vi men vi lovar inget.
Både galleriet och inte minst forumet är i behov av både säkerhetsmässiga och nya moderniserande funktioner. Mera info kommer.
Göran
Rubbe
och Stefan
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens
´¯`·.¸¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><º>
I´m lost !!!
I´ve gone to look for myself,
if I should return before I get back,
PLEASE,..tell me to wait !!
´¯`·.¸¸.·´¯`·.´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><º>
Galleriet är redan stängt pga att skadlig kod upptäckts och befaras ha hamnat där. Undersöknig och ev rensning pågår.
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens
Vi är naturligtvis OERHÖRT tacksamma för alla rapporter över om ni får rapporter från era antivirusprogram när ni surfar runt på vår sajt. Jag tror inte att det är virus ni får i o f s snarast en liten spywaregrej?? Taggen undersöker detta parallellt.
Hej skulle just nu in på forumet och kolla om mc dagen i Sundsvall. När jag skulle vidare i inläggen dår och skulle läsa pdf filen som handlar om MC dagen så fick jag fel meddelande. Den pdf filen ligger eventuellt var?
Men ialla fall så fick jag fram detta felmeddelande.
Webbsidan på www.vulcanriders-sweden.org har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar.
Angripande webbsidor försöker installera program för att stjäla privata uppgifter, använda din dator för att angripa andras, eller för att skada ditt system.Vissa angripande webbsidor sprider medvetet skadlig programvara, men många är också komprometterade utan ägarens kännedom eller tillåtelse.
Ni får nog ta och titta över era "säkerhetsinställningar" lite till mans...
Fakta: Vi har haft ett intrång den 11 april 2011. Vi blev medvetna om det för fyra dagar sedan och vidtog mått och steg.
Sedan dess har vi rensat och städat och jag har kört över backupper och dessurom virussökt hela min dator (=webbsajten). Det finns inte ett piss kvar vad mina antivirus / antiadware meddelar. Vissa får diverse skyltar i Google Chrome och i Firefox. Fråga mig inte varför? Jag får dem inte.
Möjligen kan detta sammanfalla med en buggig uppdatering av något eller några av alla de antivirusprogram som används. Det har hänt förr också med de stora märkena - eller så är det en rest sedan den 11/4 som fortfarande ekar i era datorer i inaktuella register på nätet.
Vi tror inte att det är något skadligt kvar. Särskilt skadligt var det inte heller. Veta kan vi aldrig göra så vi lämnar inga garantier. Surfa gör man alltid på egen risk, men att mappen minishops/patcher skule innehålla något, är befängt. Det ärden mapp som det larmats mest om.
Vi jobbar på...
Senaste rapport från Google:
Safe Browsing
Diagnostiksida för vulcanriders-sweden.org
Vilken är den aktuella registreringsstatusen för vulcanriders-sweden.org?
Webbplatsen är för närvarande inte registrerad som misstänkt.
Delar av webbplatsen registrerades för misstänkt aktivitet 5 gånger under de senaste 90 dagarna.
Ändrar man i säkerhet inställningarna i Firefox att inte blockera anmälda platser så börjar det att fungera igen!
Och mitt virusprogram tillåter sidorna så det bör vara något som Firefox vill göra oss uppmärksamma på att de samarbetar med någon jycke om säkerhet för Firefox sida kommer upp med lite info ja dessa försäljare,,jag begriper som vanligt inte så mycket så jag kan ha helt fel och min dator fullsmockad med virus nu ,,men men vissa smällar får man ta
Forumet stängs INTE för underhåll denna helgen 21 - 22/5. Detta pga personalbrist, bland annat. Svårigheter att säkra "närvaron i vår klubbstuga" genom en fungerande portal eller script som kan samla de senaste, mest aktuella inläggen på ett ställe är ett annat aber för närvarande.
Vi återkommer i frågan. ;>)
Galleriet öppnar i en ny uppgradering i dag 18/5
Göran
Grågossens