Frågor och Tips ⇒ Patchar
Kategoriregler
Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".
► Visa/Show In English
-
Polby#9052
- Hemort: Uddevalla
Patchar
Hej hej, nybliven i medlem i familjen Vulcan sen nån vecka och tog första riktiga turen i helgen, fy saten vad nöjd jag är med köpet!
Jag har försökt söka och även kollat på bilder men inte fått nåt riktigt bra svar så jag frågar istället. VRS-patchen ska sitta på vänster och namn/nummer på höger sida? Eller är det helt frivilligt? Vill ju göra så rätt som möjligt så man inte ser ut som en clown när man träffar andra vulcanister.
Dessutom, är det nål och tråd som är bästa sättet att sätta fast patchar med? Läste om nån som tyckte lim var en bra ide men jag är skeptisk. Är det för övrigt nån som har nåt vettigt tips på hur man smidigast använder nålen? Hade ett helvete med att bara sy fast en knapp på gamla västen och den var tunnare än den nya.
Jag har försökt söka och även kollat på bilder men inte fått nåt riktigt bra svar så jag frågar istället. VRS-patchen ska sitta på vänster och namn/nummer på höger sida? Eller är det helt frivilligt? Vill ju göra så rätt som möjligt så man inte ser ut som en clown när man träffar andra vulcanister.
Dessutom, är det nål och tråd som är bästa sättet att sätta fast patchar med? Läste om nån som tyckte lim var en bra ide men jag är skeptisk. Är det för övrigt nån som har nåt vettigt tips på hur man smidigast använder nålen? Hade ett helvete med att bara sy fast en knapp på gamla västen och den var tunnare än den nya.
VN1600 Classic -07
"Skorna ska va spetsiga och håret fullt med fett, gällivarehäng i brallan då blir stuket rätt. Käften den ska vara fylld med flera hekto snus, sen behöver man en 75:a o en mus"
"Skorna ska va spetsiga och håret fullt med fett, gällivarehäng i brallan då blir stuket rätt. Käften den ska vara fylld med flera hekto snus, sen behöver man en 75:a o en mus"
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- AnnSofie#7499
- Hemort: Åby Norrköping
Re: Patchar
Ett klubbmärke ska sitta på samma sida som hjärtat. Till vänster. Så har Jag lärt mig.
Ann-Sofie #7499
Åby Norrköping Östergötland
Åby Norrköping Östergötland
| Dölj inläggslänk |
-
abris 3928
MVH
Abris #3928#
Om man inte vågar leva för att man är rädd för att dö, har man redan dött.
Abris #3928#
Om man inte vågar leva för att man är rädd för att dö, har man redan dött.
| Dölj inläggslänk |
-
Polby#9052
AnnSofie: Väldigt logiskt egentligen, tack!
Abris: Det var ett mycket bra tips, tack!
Abris: Det var ett mycket bra tips, tack!
VN1600 Classic -07
| Dölj inläggslänk |
-
kenta8163
- Tomas#5281
- Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
- Kontakt:
Tja, då får du väl placera om hjärtat i kroppen.... finns säkert någonkenta8163 skrev:Ajdå...Jag har gjort tvärtom...sorry.
mindre nogräknad plastikkirurg, i något öststatsland, som kan fixa till
det till en billig peng.
Alternativt så kan du ju vända västen ut och in, så blir det ju liksom
rätt trots allt
M.v.h Tomas

| Dölj inläggslänk |
-
acke767
Hej, ta bort det blanka skiktet bak på patchen och limma med Loctite Repair Extreme.
Har satt alla mina märken med det.
Ha de
Acke på ön
Har satt alla mina märken med det.
Ha de
Acke på ön
| Dölj inläggslänk |
-
Polby#9052
Tack för tipset Acke, min enda invändning mot det (och nu kommer jag få skit) är ju om man vill lossa på nåt märke. Om skomakaren vill ha för mycket så blir det nog så.
VN1600 Classic -07
| Dölj inläggslänk |
-
acke767
Nä inte får du skit för de för visst har du rätt. Jag har limmat mina och har ingen tanke på att ta loss dom. De ja har bytt ut har ersatts med nya på samma ställe å då spelar de ingen roll.
Ha de
Acke
Ha de
Acke
| Dölj inläggslänk |
-
s.izeman8745
- Hemort: Sandviken
Ingen skomakare på det jobbet. Limma, förstick runt med lämplig tunn syl och sy sedan skomakarsöm eller sick med lite trubbig nål upp och ner två varv. Enkelt.
| Dölj inläggslänk |