Frågor och Tips ⇒ Forum
Kategoriregler
Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".
► Visa/Show In English
- Thomas#7169
- Hemort: Norrköping
Forum
Varför göra saker sämre än de förra ???
Enligt mitt tycke, obs enligt mitt tycke, tyckte att jag såg skrivet att forat skulle göras bättre !!! Tycker att de bara blev rörigt. I och med att jag gått ur föreningens sandlåda på fb så har jag bara forat att läsa på, men att byta de enkla o lättlästa till detta ni bytt till förenklar inte att som medlem i föreningen hitta saker i trådar man är intresserad av.
Enligt mitt tycke, obs enligt mitt tycke, tyckte att jag såg skrivet att forat skulle göras bättre !!! Tycker att de bara blev rörigt. I och med att jag gått ur föreningens sandlåda på fb så har jag bara forat att läsa på, men att byta de enkla o lättlästa till detta ni bytt till förenklar inte att som medlem i föreningen hitta saker i trådar man är intresserad av.
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Rune 5272
Re: Forum
Jag håller helt med dig om att det inte var en ändring som blev till det bättre
Ex.vis de senaste 24 trådarna, där verkar det vara de senaste 24 inläggen och det är ju liksom inte samma sak.
Det var bättre förr..
Ex.vis de senaste 24 trådarna, där verkar det vara de senaste 24 inläggen och det är ju liksom inte samma sak.
Det var bättre förr..
Hälsningar
Rune#5272
Medlem i VSÅNVVRS(p)
Bara bäraren vet var skon klämmer
Rune#5272
Medlem i VSÅNVVRS(p)
Bara bäraren vet var skon klämmer
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Det är bättre.Thomas#7169 skrev:Varför göra saker sämre än de förra ???
Fler och smidigare funktioner, bl.a. att man kan se innehållet i en tråd utan att behöva öppna den, eller att man kan markera ett ämne som läst utan en extra sidladdning, eller sökfunktionen som man når snabbare.
Vad är det som förvirrar dig?
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- AnnSofie#7499
- Hemort: Åby Norrköping
Hur länkar man nu sitt inlägg till fb?
Hur redigerar man ett inlägg efter man har lagt ut det?
Hur redigerar man ett inlägg efter man har lagt ut det?
Ann-Sofie #7499
Åby Norrköping Östergötland
| Dölj inläggslänk |
- AnnSofie#7499
Skulle redigera och då fanns bara " citera. Nu när jag gick in fanns plötsligt redigerapennan.
Ann-Sofie #7499
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Hur gjorde du förut?AnnSofie#7499 skrev:Hur länkar man nu sitt inlägg till fb?
Jag har alltid bara tagit URL'en och kopierat och det bör man fortfarande kunna göra.
Man klickar på den lilla pennan uppe till höger om inlägget.AnnSofie#7499 skrev:Hur redigerar man ett inlägg efter man har lagt ut det?
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Angående att "parsa" över senaste tråden från forumet till hemsidan ("Vad händer just nu på vårt forum") så gjordes det tidigare från en nu obefintlig (slopad) PORTAL som listade både senast inlagda tråd och alla i tråden/trådarna inlagda svar o kommentarer. Parsningen skedde alltså från senast inlagda TRÅD. Det blir lite rörigt o oöverskådligt om ALLT som skrivs på forumet parsas över till hemsidan som "Senaste inlagda .. osv
Jag saknar PORTALEN. Jag saknar också den länk (tillbaka) till hemsidan som tidigare fanns från FORUMET
Göran
Jag saknar PORTALEN. Jag saknar också den länk (tillbaka) till hemsidan som tidigare fanns från FORUMET
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- Tomas#5281
- Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
- Kontakt:
Eller så klickar man på "Visa inläggslänk", som finns snett nere till vänster, under radenRubbe_6173 skrev:Hur gjorde du förut?AnnSofie#7499 skrev:Hur länkar man nu sitt inlägg till fb?
Jag har alltid bara tagit URL'en och kopierat och det bör man fortfarande kunna göra.
med den egna signaturen, efter att man avslutat sitt inlägg. Så får man fram en färdig
länkadress att länka vidare med, på exempelvis VRS FB-gruppsida
M.v.h Tomas

| Dölj inläggslänk |
- adm
- Forum Admin
- Kontakt:
Forumet är precis lika dant upplagt som tidigare! Du hittar således allt på precis samma ställe som tidigare. Det är endast utseendet och färger som är annorlunda. Portalsidan som tidigare fanns var ett tillägg till forumet. De som hade gjort den har inte gjort någon uppdatering till de nyare versionerna av forumet. Den finns således inte att tillgå på något som helst sätt.
Däremot har det kommit till en del funktioner, som finns/fans beskrivna i inforutan du har/hade längst upp, men de har inte förändrat möjligheterna att hitta på forumet däremot är det en hel del hjälpmedel som är tänkta att underlätta/förbättra för dig. En sak som jag hade tänkt skulle finnas på förstasidan är just en lista med de senaste trådarna/inläggen. Tyvärr lyckades jag inte få den att visas. Jag har bett om hjälp från de som programmerat den funktionen men har inte fått något svar ännu. Men det kommer!
Den lista som fanns på nyhetssidan med lista över trådar slutade att fungera i och med uppdateringen - det var också ett tillägg. Den lista som finns idag har jag själv programmerat. Med anledning av det som sagts så kommer jag att utveckla detta vidare! Håll ut det kommer!
Att redigera trådar är lika enkelt som tidigare bara det att det inte står en text - det finns knappar i överkanten till höger på varje tråd. Till exempel i din egen tråd har du en knapp med en penna = Redigera, ett x = Ta bort, ett citationstecken = Svara med citat och så vidare - för musen över respektive knapp så visas en informationsruta som talar om vad knappen är till för.
När det gäller länkning till FB finns det längst ner till vänster i varje inlägg "Visa länkar". Klicka där så har du tre alternativa länktyper.
Jag tycker det är positivt att få förslag och annan konstruktiv kritik. För att vara säker på att jag får/ser det vore det bra om du skickar ett e-brev till forum@vulcanriders-sweden.com eller skickar ett personligt meddelande till mig.
Däremot ogillar jag gnäll - med gnäll menar jag kritik utan att man framför något förslag eller en idé om förbättring.
// taggen
Forumadmin
Däremot har det kommit till en del funktioner, som finns/fans beskrivna i inforutan du har/hade längst upp, men de har inte förändrat möjligheterna att hitta på forumet däremot är det en hel del hjälpmedel som är tänkta att underlätta/förbättra för dig. En sak som jag hade tänkt skulle finnas på förstasidan är just en lista med de senaste trådarna/inläggen. Tyvärr lyckades jag inte få den att visas. Jag har bett om hjälp från de som programmerat den funktionen men har inte fått något svar ännu. Men det kommer!
Den lista som fanns på nyhetssidan med lista över trådar slutade att fungera i och med uppdateringen - det var också ett tillägg. Den lista som finns idag har jag själv programmerat. Med anledning av det som sagts så kommer jag att utveckla detta vidare! Håll ut det kommer!
Att redigera trådar är lika enkelt som tidigare bara det att det inte står en text - det finns knappar i överkanten till höger på varje tråd. Till exempel i din egen tråd har du en knapp med en penna = Redigera, ett x = Ta bort, ett citationstecken = Svara med citat och så vidare - för musen över respektive knapp så visas en informationsruta som talar om vad knappen är till för.
När det gäller länkning till FB finns det längst ner till vänster i varje inlägg "Visa länkar". Klicka där så har du tre alternativa länktyper.
- "Länk" = En vanlig länk för att till exempel lägga in i ett e-postmeddelande, sms eller klistra in i adressfältet i webbläsaren.
- "BBkod" = En länk du kan klistra in i ett annat inlägg du skriver här i forumet.
- "HTML" = En länk du kan lägga in i din HTML-kod.
Jag tycker det är positivt att få förslag och annan konstruktiv kritik. För att vara säker på att jag får/ser det vore det bra om du skickar ett e-brev till forum@vulcanriders-sweden.com eller skickar ett personligt meddelande till mig.
Däremot ogillar jag gnäll - med gnäll menar jag kritik utan att man framför något förslag eller en idé om förbättring.
// taggen
Forumadmin
| Dölj inläggslänk |
- taggen#5447
- Forum Admin
- Hemort: Everöd
Man måste vara inloggad för att se övriga knappar utöver citera-knappen!
;-}) taggen #5447
"Too Old to Die Young"
"Too Old to Die Young"
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Påstår inte att den här PORTALEN är bra eller ens praktiskt genomförbar men den finns. Den tidigare portalen var enkel att tillfoga. Bara att ladda upp och så infoga portalens databasadress i rätt folder o rätt ställe i phpBB texten för forumet. Den jag föreslår nu är (nog) inte lika lätt (?) men hursomhelst den finns.
https://board3.de/download/file.php?id=601&mode=view
En portal är förvisso bra men inte HELT nödvändig. (så länge parsningen till hemsidan fungerar enligt användarna)
o det fungerar väl bra nu, tycker jag
Göran
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2259081
https://board3.de/download/file.php?id=601&mode=view
En portal är förvisso bra men inte HELT nödvändig. (så länge parsningen till hemsidan fungerar enligt användarna)
o det fungerar väl bra nu, tycker jag
Göran
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2259081
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Inget dåligt tillägg som jag inte ens noterat hittills, men jag tycker ändå det känns enklare att bara plocka URL'en i adressfältet som jag alltid gjort.Tomas#5281 skrev: Eller så klickar man på "Visa inläggslänk", som finns snett nere till vänster, under raden
med den egna signaturen, efter att man avslutat sitt inlägg. Så får man fram en färdig
länkadress att länka vidare med, på exempelvis VRS FB-gruppsida
Det är ju inget som ändrats där så jag förstår inte vad problemet var från början.
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- AnnSofie#7499
Rubbe....jag har alltid gjort så men i adressfältet finns bara vulcanriders-sweden.org. Så då länkas det inte till mitt inlägg.
Ann-Sofie #7499
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Fast det är nog inte forumet som gör det, utan snarare din webbläsare gissar jag.AnnSofie#7499 skrev:Rubbe....jag har alltid gjort så men i adressfältet finns bara vulcanriders-sweden.org. Så då länkas det inte till mitt inlägg.
Även om du klickar i adressfältet så dyker inte den exakta adressen upp?
Sitter du på dator eller mobil?
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- taggen#5447
- Forum Admin
- Hemort: Everöd
Som sagt - använd länkfunktionen längst ner till vänster "Visa inläggslänk". Kopiera länken på första raden "Länk:" då är det säkert att det blir rätt länkadress!
;-}) taggen #5447
"Too Old to Die Young"
"Too Old to Die Young"
| Dölj inläggslänk |