Välkommen till VRS Forum ⇒ Siste man släcker ljuset...

Information och regler kring VRS Forum
Red Baron

Siste man släcker ljuset...

Inlägg av Red Baron »

7 år och 206 dagar efter att Palle #3 skapade VRS forum på Delphi så har jag nu med blandade känslor förvandlat vårt gamla forum till ett arkiv där det inte går att göra nya inlägg. Forumet på Delphi kommer att finnas kvar så länge Delphi finns kvar.

Det känns bra att vi nu står på egna ben och kan ha ett forum utan reklam och att vi själva har möjligheten att skydda oss mot angrepp av skadlig kod.

Sorgligt är att det på Delphi finns 6939 trådar med ofantliga mängder information. Mycket praktisk information, men också hela historiken över VRS framväxt. Vi får se hur vi kan återvinna detta på ett bra sätt och få hit informationen.

Hej då Delphi Bild

Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Magnus #1545

Re: Siste man släcker ljuset...

Inlägg av Magnus #1545 »

Inte jublar jag direkt - visserligen fanns det reklam på det gamla forumet och den där skiten som spred sig men allt annat var bra. så det vet de f.. om det totala är inte ett nerköp
1545 MaPe

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
robban #2098

Inlägg av robban #2098 »

hej på dej
det gamla forumet var mer lättjobbat tycker jag med.
men vi får väl ge detta en chans och hoppas att detta kan bli lika bra. det gammla hade ju bara 6 år på nacken .(att komma på att det inte är bra kan ta tid).sen får vi hoppas att om 6 år är detta lika bra som det gammla.

så tycker jag

mvh robban i laholm
Robert Andersson "Robban" ##2098
VN 2000-04 något ombyggd

Var inte som alla andra var dej själv !

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
3463-Chippen

Inlägg av 3463-Chippen »

Om man bara använder länkarna så är det ju lika enkelt att navigera här som i delfi..
En sak som kanske kunde förbättras är inloggningen.. varför kan den inte ske direkt på huvudsidan istället för att man kastas till en speciell inloggningsida?
I övrigt så tycker jag att det är ett bättre forum som är betydlgit snabbare att
navigera igenom. :D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Eken#1250

Inlägg av Eken#1250 »

Det går att ordna en direkt inloggning från VRS sidan, tar bara lite tid och knåp :) (not: har ingen aning om hur vår sida är upplagd)
phpBB är en av de bättre "bullitin boards" ute i cyberrymden och man kan ändra om den lite hur man vill.
Eken#1250
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
-- Wernher Von Braun (1912-1977)
- There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot..

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd