Hej alla,
Efter en veckas drömåkning på norska vägar från 120 meter under havsnivå till 1900 meter över densamma så är det åter 'som vanligt' fast ändå inte riktigt.
Nu är det tid att börja beta av trådarna i forumet för att se vad som sagts och eventuellt kommentera innehållet.
Vad gäller innehållet i denna tråd så får naturligtvis personliga påhopp inte förekomma men det tycks ju alla vara eniga om och det måste gälla både namngiven person eller en funktion i föreningen som t.ex RA, DA etc.
Vad gäller svordomar så är det stor skillnad på toleransen hos olika människor och som sannolikt beror på den uppväxt, miljö etc som man vistats i. Själv tycker jag att det många gånger ser illa ut med svordomar i en text men det är ju stor skillnad på att svära åt något eller att använda svordomar för att förstärka en känsla eller upplevelse.
Alla skall ju kunna läsa forumet utan att förhoppningsvis ta illa vid sig och därför vill jag vädja till alla att använda svordomar med måtta och hänsyn. Förbud i detta sammanhang tror jag inte på. Låt sunt förnuft råda.
Leif Skipper
Prez
Välkommen till VRS Forum ⇒ Svordomar ämnestrohet
- Leif#2000
-
stefanswede3903
Tjenare Prez!Leif#2000 skrev:Hej alla,
Efter en veckas drömåkning på norska vägar från 120 meter under havsnivå till 1900 meter över densamma så är det åter 'som vanligt' fast ändå inte riktigt.
Nu är det tid att börja beta av trådarna i forumet för att se vad som sagts och eventuellt kommentera innehållet.
Vad gäller innehållet i denna tråd så får naturligtvis personliga påhopp inte förekomma men det tycks ju alla vara eniga om och det måste gälla både namngiven person eller en funktion i föreningen som t.ex RA, DA etc.
Vad gäller svordomar så är det stor skillnad på toleransen hos olika människor och som sannolikt beror på den uppväxt, miljö etc som man vistats i. Själv tycker jag att det många gånger ser illa ut med svordomar i en text men det är ju stor skillnad på att svära åt något eller att använda svordomar för att förstärka en känsla eller upplevelse.
Alla skall ju kunna läsa forumet utan att förhoppningsvis ta illa vid sig och därför vill jag vädja till alla att använda svordomar med måtta och hänsyn. Förbud i detta sammanhang tror jag inte på. Låt sunt förnuft råda.
Leif Skipper
Prez
Kan bara hålla med om att det inte är så roligt att läsa trådar med svordommar i! Visst kan det ju hända att det hettar till i tråden men jag tycker ända att man borde uttrycka sig på ett bättre sätt iaf.
Det känns som svordommarna kommer fram när orden saknas!!
Förbud är absolut ingen bra lösning, det fria ordet måste ju gälla!
Man kan väl innan man skriver tänka för en kort stund på hur man själv skulle vilja bli bemött och behandla alla andra på det sättet!
En liten tanke från en medlem bara!
Kör försiktigt i sommar!!
/Stefan
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Tomas#5281
- Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
- Kontakt:
Fick av min far en gång i tiden lära mig att: "den som höjer rösten,
oftast saknar argument för sina påståenden"
Gubben e djup av sig.....så det kanske finns en viss sanning i det
För övrigt håller jag med vår nyvalde President att det är STOR skillnad
på att svära åt folk, eller att kanske använda en svordom för att uttrycka
en viss känsla.
Som sagt, låt det sunda förnuftet råda
oftast saknar argument för sina påståenden"
Gubben e djup av sig.....så det kanske finns en viss sanning i det
För övrigt håller jag med vår nyvalde President att det är STOR skillnad
på att svära åt folk, eller att kanske använda en svordom för att uttrycka
en viss känsla.
Som sagt, låt det sunda förnuftet råda
Senast redigerad av Tomas#5281 den mån 09 jul 2007, 13:57, redigerad totalt 1 gång.
M.v.h Tomas

| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Janne#5013
- Hemort: ALINGSÅS
För min del försöker jag alltid att använda det svenska språket korrekt och utan svordomar när det avses att användas i en seriös och kanske allvarlig debatt med ett djupt ämne.
Men jag kan också krydda språket med en lättare svordom i en mindre seriös eller rent av en glättig debatt eller ämne för att mitt budskap ska nå fram direkt och inte missförstås.
Men jag skulle aldrig någonsin använda en svordom mot någon person eller mot en persons uppfattning.
Kom ihåg, att använda svordomar får aldrig bli ett självändamål, blir det detta då kan det ända i ett självmål.
Hälsningar
Janne
Men jag kan också krydda språket med en lättare svordom i en mindre seriös eller rent av en glättig debatt eller ämne för att mitt budskap ska nå fram direkt och inte missförstås.
Men jag skulle aldrig någonsin använda en svordom mot någon person eller mot en persons uppfattning.
Kom ihåg, att använda svordomar får aldrig bli ett självändamål, blir det detta då kan det ända i ett självmål.
Hälsningar
Janne
Janne "pastorn" #5013
Karin Boye måsta ha tänkt på mc-färder när hon skrev:
"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd."
(ur dikten I rörelse)
Karin Boye måsta ha tänkt på mc-färder när hon skrev:
"Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd."
(ur dikten I rörelse)