TeknikfrågorHyperchargerstrul på Mean Streak

Allt om hojen
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
Johansson4976
Hemort: SÄFFLE

Hyperchargerstrul på Mean Streak

Inlägg av Johansson4976 »

Ingen annan som haft problemet att hyperchargern funkat utmärkt efter installation men att vacuumstyrnigen sen gett sig?
Misstänker det blev lite för mycket "höftande" :oops: Den så kallade manualen var ju inte mycket att ha...och jag svär att jag föddes utan tummar

Vore dels kul att veta bara för vetandets skull, men framförallt för att slippa klura och eventuellt "fixa" fel saker när jag ska rätta till det.
Hade ju varit en sak om man aldrig fått det till att funka men nu funkade det ju utmärkt....ett tag

Ha't gött i den annalkande stormen gott folk!

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
RGustavsson#1288
Forum Admin
Kontakt:

Hyperchargerstrul på Mean Streak

Inlägg av RGustavsson#1288 »

Hej,

Menar du att spjällen inte längre stängs när motorn står på tomgång ? I så fall måste du ha en läcka på vacuumslangen, jag har för mig att det sitter ett membran som styr spjällen, det kan ju också vara trasigt. Har du kollat så att spjällen rör sig lätt om du kopplar bort staget som går till vacuumklockan ? Om du har en vacuumläcka så innebär det också att motorn drar in tjuvluft, detta kan påverka motorns gång i viss mån, det magrar ut blandningen och då särskillt märkbart på tomgång.
Hälsningar
Bild
Rolf Gustavsson #1288

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Johansson4976
Hemort: SÄFFLE

Inlägg av Johansson4976 »

Det där låter mycket rimligt :D
Yup, spjällen står vidöppna vid tomgång och reagerar inte längre på gaspådrag.
Min tomgång har märkbart påverkats. Tämligen låg precis vid uppstart med kall motor men efter en stund så är den för hög.
Jag funderade mest på om jag kopplat fel någonstans, men förstod inte riktigt varför det skulle ha fungerat i början då.

Hade cykeln inne på service för ett tag sen och mekanikern kollade efter lite extra på eget bevåg att motorn inte tog skada, vilket den inte gjorde, så jag har drygat lite på att ta itu med problemet. Men nu när säsongen väl får kallas över så har jag inget annat för mig :P
Bör ju tillägga att viljan är större än förmågan men provar/frågar man inte lär man sig aldrig.

En tanke: En hypercharger är ju en tämligen populär pryl. Om någon känner sig manad att göra en Hyperchargerinstallation för dummies på svenska misstänker jag många skulle få användningen för den till slut. Framförallt, bilder som är klara nog att visa något och inte bara gryniga former.

Tackar o bockar för det snabba svaret. Ska skruva isär och gå över det

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd