Syd ⇒ NY VRS medlem söker en modig en

Kategoriregler

Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
mia7414
Hemort: Älghult

NY VRS medlem söker en modig en

Inlägg av mia7414 »

Jag har precis köpt min första mc ”¦.en SÅÅÅ fin Kawasaki 800 vn -99 vilken pärla *ler* :D
Så ett smart drag var ju att gå med i VRS som kan allt om Kawasaki !!! :shock: Åh alla VRS:are jag träffat hittills har varit trevliga snygga och luktat gått *skrattar*. :lol:
Det är min svägerska Anna med sambo Janne som fått med mig på detta tack till dom tror jag*flinar*. :roll:
Jag var med och gästspelade på julbordet på Hagh chaparral Tack för de. Och jag var och fikade på Cecilias i Laholm nu i söndags tack för de goda mackorna Robban.
Jag är så ny medlem att jag inte har beställt tygmärken eller tröja än, med det är på G. :P

Så nu har jag nog allt ? ? ? Medlem i VRS, mc-kläder med ryggskydd, hjälm, hanskar, mc-stövlar, en stycket Kawasaki!!!!
Men de saknas en ganska så banal bokstav på mitt körkort”¦ ETT jävla A”¦ SUCK. :x

Jag har min första körlektion på City körskola den 22/4”¦ och mitt mål är att jag skall få ett A till midsommar eller Tånga hed.

Så om det finns någon villig och modig person som vill bli min handledare/mentor så blir jag glad och Örkelljunga med omnejd kommer nog känna sig lite tryggare ((kanske))*Flinar*. :wink:

PS. Jag blev så inspirerad (körkåt) av de fina vädret och alla fina hojar i söndags i Laholm, att jag klädde på mig hela munderingen och körde lite hemma i trädgården
”fy på mig” :twisted: men roligt hade jag, ända tills jag råkade leka mossrivare. Kan informera om att Kawasaki modellen fungerar inte så bra som mossrivare , så nu har jag provat på de och skall inte göra om de igen, *ASG*
:lol:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
MJonsson#6861
Kontakt:

Inlägg av MJonsson#6861 »

Va kul. :D :D :D Fler Örkelljungabor i klubben. Välkommen.
Jag missade att hälsa på dig i söndags. :roll:

Får inte Janne eller Anna vara handledare till dig eller vågar de inte?? :twisted: :twisted:
Jag kör en hel del när tiden räcker till.
Vad krävs för att bli din handledare?

Åker på lite olika MC men oftast på min Vulcan.
Senast redigerad av MJonsson#6861 den ons 14 apr 2010, 11:03, redigerad totalt 1 gång.
Magnus
Kör Japanskt, tyskt och engelskt

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Vonvirus#5723

Inlägg av Vonvirus#5723 »

'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den sön 22 aug 2021, 21:10, redigerad totalt 1 gång.
*

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
leffe#6757

Inlägg av leffe#6757 »

Handledarkurs behövs inte för Mc. Handledaren ska ha ett handledarbevis sen är det bara att tuta och köra

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Vonvirus#5723

'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den sön 22 aug 2021, 21:10, redigerad totalt 1 gång.
*

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Inlägg av Rubbe_6173 »

5 år måste man haft kortet, så jag faller tyvärr utanför ramen... :roll:

http://www.korkortsportalen.se/jag-ska- ... edarbevis/
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Vonvirus#5723

'
*

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
MJonsson#6861
Kontakt:

Handledarkurs behövs inte för Mc. Handledaren ska ha ett handledarbevis sen är det bara att tuta och köra
men vi (Mia) bor ju inte ens i samma ände av det "avlånga" Skåne...
Då bor ju jag närmare :wink:
Magnus

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
anna#6588
Kontakt:

Inlägg av anna#6588 »

Ja du gumman!! Jag kan inte hjälpa dig med det,det vet du,på G av min låga ålder :wink: ( iaf vad gäller A kort) Men jag körde ju hem din pärla och "asade" med dig på Chappen o till Laholm så liiiiite har jag ju hjälpt iaf.
Det löser sig nog ska du se :D

Och du....ska du köra i skogen föredrar jag en annan hoj :lol: bara som ett litet tips alltså :wink:
men du gör ju som du vill ändå...det vet jag. :lol: :lol:
Mean Streak 1600
Det är inte svårt att lida för en som e van...

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
mia7414
Hemort: Älghult

Inlägg av mia7414 »

Niger och tackar alla :roll:

Det stämmer bra... en skall vara 24år och ha A körkort i 5år under en 10års period och man får inte blitt av med de under de närmsta 3åren eller är de 5år????... teorin fixar jag nog/kanske/hoppas. :roll:

Och praktiskt att bo i närheten ....så om du skulle känna att dina nerver vill så får du gärna instruera mig i mc-körning MJonsson#6861

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
MJonsson#6861
Kontakt:

Känner mig träffad :P

Fick ditt mail men har inte hunnit ringa dig än.
Hör av mig
Magnus

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd