Norrland ⇒ Hur har ni det i värmen

Kategoriregler

Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.

► Visa/Show In English
Användarens profilbild
Tommy5139
Hemort: Gretlanda

Hur har ni det i värmen

Inlägg av Tommy5139 »

Hej på er, hoppas det är ok att en sörlänning lånar lite utrymme.

Som sydligaste medlemmen i Kåtabyn blir man lite orolig/nyfiken, hur ni har det i värmen?

Saknar ni snön och kylan eller njuter ni av värmen? Är det skönt när skinnstället kletar fast på kroppen redan i maj? Har ni spolats bort av laviner? Kommer myggen fortare nu? Spolas öringen ut i havet? Blir renarna pilska i värmen? Möglar det i kåtan?

Många världsproblem söker svar!

Som sagt - hur har ni det egentligen :?: :wink:
Tommy#5139
Leg. korveldare
1500 Classic Fi -02
member of VSÅNVV
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Olle#1839

Inlägg av Olle#1839 »

Hej Tommy!

Alltid härligt att bli överraskad av sommarvärme i Maj, 24 grader varmt och ingen mygg!
Eftersom vi har ca: 6 månader vinter här uppe så blir inte MC-säsongen så lång men desto intensivare, 50 mil hittills den här veckan.
Jag har en favoritväg i dina trakter, nämligen Kinna->Torestorp, finns säkert fler av samma kaliber men den gillar jag!
En gång är ingen gång - två gånger är en gonggong.

Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
svogga #5231

Inlägg av svogga #5231 »

Hej!
Nog är det skönt med värme efter en mycket kall vinter. Har under dagen gått i linne och slungat ut de sista snöhögarna jag har kvar på gården. Barnen började stressa mig med att få upp stuttsmattan :D. Det är bara att passa på och njuta för efter värmen kommer oskan och därefter hösten..... Nja inte nu så farligt fort men..
Mean 1600 -06

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd