Jag tyckte det såg lite tomt ut i mitten av juli, mitt emellan alla träffarna, så jag la in en dagstur till Danmark. Och vem skulle vara bättre lämpad att leda denna tur än vår kära Bjarne?
Sagt och gjort, för några veckor sedan var vi och rekade norra Själland och hittade finfina vägar och har nu lagt klart rutten.
Vi kommer att starta i Helsingborg på söndagsmorgonen den 18 juli med att ta färjan över till Helsingör. Sen kör vi uppåt längs kusten mot Hundested, där vi intar lunch. Restaurangen där kommer att ta in extrapersonal beroende på hur många vi blir, så det kommer att bli anmälan för de som vill ha lunch (ingen anmälan för att bara köra rundan, men då får man räkna med att ordna lunchställe själv).
Vi fortsätter över vid Frederiksund och kör ned mot Roskilde för att sen hamna nere i Mosede strand för fika. Vi avslutar sen turen mot Sverige och Skånegården. Turtiden är beräknad till ca kl 9 till 17.
Veckan innan Tånga kommer jag att lägga ut en ny tråd med lunchanmälan och exakta tider.