Rally at the Dragon TailUSA Rally 2011

Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

USA Rally 2011

Inlägg av goran428 »

Sådär ja! Nu är man i USA klar över vart nästa års Nationella Rally skall hållas. Det spikades häromdagen. På samma ställe som i år blir det, även år 2011 nämligen uppe i bergen i North Carolina. The Dragon Tail. Jag planerar att åka dit.

Jag är inte färdig med USA ännu och nu planerar jag alltså en ny resa i egen regi och i betydligt lugnare takt än senaste Rt 66 turen. Resan kommer hursomhelst att innefatta ett besök på sagda Nationella Rallyt i North Carolina. Planen är sedan att köra vidare, och denna vidare resa planeras att gå via turistvägen Blueridge Parkway mot Washington och så vidare mot slutmålet och hemresan från New York.

Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Slicks

Inlägg av Slicks »

To our family in Sweden,

I highly encourage anyone who can make the trip to come to the 2011 Rally at the Dragon. It was so much fun, we decided to have it there again. :)

The Tail of the Dragon is the most famous motorcycle road in the United States and this area has some of the best riding on the East Coast.

The date is July 12 - 14, 2011.

Here is a video from this year's rally.


We hope you can make it! :)

***********************************
Till vår familj i Sverige,

Jag rekommenderar varmt alla som kan göra resan för att komma till 2011 Rally vid Dragon. Det var så roligt, att vi beslutade att ha den där igen. :)

Den Tail of the Dragon är den mest kända motorcykel väg i USA och detta område har några av de bästa mc-körningarn på östkusten.

Datumet är den 12 juli - 14, 2011.

Här är en video från årets rally.


Vi hoppas att ni kan göra det! :)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Dessa yankies alltså!

Vilken veedeo. Det bästa jag sett inom området faktiskt. Fantastiskt bra fotograferat och presenterat. Så trevligt de medverkande på detta rallyt såg ut att ha. Man längtar ju verkligen till Kickstand Lodge, inte sant. Med små medel kan man ändå trivas i ett fantastiskt landskap.

Tröjorna ja. Visst vill man hämta en. På plats.
Göran :D
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rydon#5680
Inlägg: 462
Blev medlem: tor 22 nov 2007, 12:57
Ort: Helsingborg SKÅNE

Inlägg av Rydon#5680 »

Hej Göran, låter intressant, när du säger inte dyrt vad räknar du med för investering i detta?
Jonas "Rydon" #5680
1600 C med aphäng och släp
Birgitta # 6779

"Bättre gå på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Hej Rydon. Resan borde kunna inlemmas under en tvåveckorsperiod och inom kostnadsram enligt nedan.

2 flygdagar
2 dgr i New York
2 dgr mc-resa till Buffalo (Niagara Falls) - 60 mil
3 dgr till rallyt Kickstand Lodge - 105 mil
2 dgr på rallyt
2 dgr till Washington - 80 mil
1 dag i Washington
1 dag till NY - 40 mil
_______________
15 dgr

Flyg 7000 :-

Hyra hoj i 11 dagar 12000:-

Ackomodation under 13 dagar 15 000 (inkl dyrt hotell i NY)

34 000:- (dra av vad det kostar att äta mm hemma i Sverige under 15 dgr= 4000:-)
Netto: 30 000 SEK (lägg till 2-3 tusen och vi hamnar ändå 20 tusen mindre än vad Rt66 resan 2010 kostade mig personligen)

Med dollarkurs 8 kr/dollar

UPA
Göran :D
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Ronnie #3930

Inlägg av Ronnie #3930 »

låter inte helt fel.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Resan ovan handlar mycket om stad, tät scenisk natur och en relativt kort körsträcka (300 sv mil). Alltså kan man med fördel vara två om/på hojen. En Guldvinge alltså, två bikers. Billigare än att åka till Tailand. Mitt förslag. Hursomhelst:

En sådan resa blir ändå väl så innehållsrik och "klassisk" som Rt66. - Niagara Falls. Rakt genom Pensylvania = bluegrass och Amish. Världsberömda hojvägen Tail of the Dragon. Bergsryggen Appalacherna, Blueridge Parkway. Superstäderna NY och Washington

Jag själv angriper dock Rallyt från väster, Från Cedar Rapids i Illinois är planen f.n. Jag lånar min kompis Fly`s ena MC och så gasar vi bägge mot North Carolina. Så är det bestämt för närvarande och planering i detalj pågår.

Blir jag ensam svensk vulcan i Kickstand Lodge?
Göran :D :D
The Tail of the Dragon is the most famous motorcycle road in the United States and this area has some of the best riding on the East Coast
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Tommy2477
Inlägg: 509
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 18:30
Ort: Malmö

Inlägg av Tommy2477 »

Det tror ja inte Göran jag kommer nog att åka över
Tommy 2477# VN2000 06a
Gör det som är roligt, man lever bara en gång.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Hallå Tommy!

I dag har jag snackat med "Ticket" och det är ju ännu relativt god tid att planera. När man dock börjar närma sig månaden november så är det i princip så att flygbiljettpriserna börjar att stiga för avfärder i juli nästa år. Alltså bör man ha bestämt sig för när och hur man skall/vill resa innan dess.

Hyra hoj, låna hoj, köra sin egen? Jag kan ju ta upp metoden att skicka över sin egen hoj här i denna tråden också. Nordtrafik heter ett svenskt rederi som skickar mindre konsumentvaror (bilar mc flyttgods mm) över Atlanten. Runt femhundra dollar per kubikmeter gods i container tar de, allt inklusive. Circus 8 - 10000 spänn enkel resa alltså för en vulcanhoj. En månad tar överresan, endera hållet. (Helförlust av fordonet vid skeppningen ersätts av försäkring, ev. repor och bucklor under densamma får man stå för själv)

Den metoden fordrar ju dessutom att man stannar däröver en månad (minst) för att det hela skall "löna sig" överhuvudtaget

Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Tommy2477
Inlägg: 509
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 18:30
Ort: Malmö

Inlägg av Tommy2477 »

Hej Göran
Ska man över får det bli utan hoj, de blir för dyrt att ta den med.
men tack för upplysningen, vad det kostar.
Tommy 2477# VN2000 06a
Gör det som är roligt, man lever bara en gång.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Tommy2477
Inlägg: 509
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 18:30
Ort: Malmö

Inlägg av Tommy2477 »

Hej
Göran kan du få fram kordinat till träffen
Tommy 2477# VN2000 06a
Gör det som är roligt, man lever bara en gång.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
cege1302
Inlägg: 514
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:46
Ort: Åkersberga

Inlägg av cege1302 »

Det kan aldrig bli fel, bara annorlunda!

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Vad är det för fel på vägen utmed Hudson River? Det är ju den vägen man skall ta för att komma lättast till Route 6 och dess närmaste anslutning vid orten Peekskill NY. Vägen utmed Hudson River börjar på Manhattan och heter där 9 A. Sedan, vid Yonkers byter den namn till 9.

Slå in Peekskill eller Yonkers i nedan länk i sökrutan "Display your map" (United States) och kolla själv.

Bara till att hänga på
Göran
http://www.viamichelin.com/tpl/hme/MaHomePage.htm
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rune#1639
Inlägg: 1051
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 13:26
Ort: Kävlinge
Kontakt:

Inlägg av Rune#1639 »

Hej Göran
där är nog inget fel på den routen, ser bra ut.
http://www.lillamandys.se
Bättre att tiga och låta folk tro att man är dum, än att öppna munnen och bevisa att man är det.
Kör VN2k med Cobrasystem
Rune #1639

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Inlägg: 4733
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 09:22
Hemort: Malmö
Ort: Malmo
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Visst Rune:
Det är Tommy som har hittat på denna vägen ursprungligen och så, förkastat den igen (?)

Hursomhelst, ni som skall till HC i helgen får väl snacka igenom. Jag jobbar tyvärr..... Vi behöver kanske en särskild "kanal" också, för kommunikation med vulcans, släktingar och vänner under färden däröver. Twitter kanske? En blogg ? Den blogg vi skapade för rt66 förra året fungerade ju inte så där jättebra.

Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd