Info om VRS ⇒ Nytt galleri
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Nytt galleri
Vi i webbgruppen har jobbat. Snart öppnas föreningens nya galleri och fotoalbum. Det "gamla" (nåja, från jan 2008) stängs för inloggning och uppladdning av bilder. Endast museum från och med nu.
Det nya galleriet har flera och bättre funktioner samt har vi tillgodosett ett önskemål om att kunna erbjuda plats för större bilder/filer.
Det finns också inbyggt en mulitiuppladdningsfunktion som fungerar bättre än plugginprogrammet Jupload som vi tidigare använt för detta.
Det nya kommer givetvis liksom det tidigare att tillåta inloggning via användarenamnet och lösen från forumet
Göran
Det nya galleriet har flera och bättre funktioner samt har vi tillgodosett ett önskemål om att kunna erbjuda plats för större bilder/filer.
Det finns också inbyggt en mulitiuppladdningsfunktion som fungerar bättre än plugginprogrammet Jupload som vi tidigare använt för detta.
Det nya kommer givetvis liksom det tidigare att tillåta inloggning via användarenamnet och lösen från forumet
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossens

| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Vi och vi...
Överens var vi och testat lite har vi gjort, men äras den som äras bör och han heter Göran Reimer
Kolla gärna in galleriet - ett klart fall framåt.
Gott Nytt!
Överens var vi och testat lite har vi gjort, men äras den som äras bör och han heter Göran Reimer
Kolla gärna in galleriet - ett klart fall framåt.
Gott Nytt!
| Dölj inläggslänk |
-
Rustan 2502
Tjenare,,
Ja gubbar det är nog ett fall i rätt riktning stort och tydligt, detta skall man nog kunna hantera även om man som jag har två tummar och de sitter på varsin hand ,,ja just det ja , det skall dom visst göra ja ,,jag klarade av att kommentera och det är ju bra .
Snyggt jobbat Gubbs, trots att det varit Nyårs helg och allt

Ja gubbar det är nog ett fall i rätt riktning stort och tydligt, detta skall man nog kunna hantera även om man som jag har två tummar och de sitter på varsin hand ,,ja just det ja , det skall dom visst göra ja ,,jag klarade av att kommentera och det är ju bra .
Snyggt jobbat Gubbs, trots att det varit Nyårs helg och allt
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Kontakt:
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Är det infört ett nytt moment, administratörsgodkännande för uppladdade bilder, i det nya galleriet? 
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Kontakt:
Det är fortfarande på när det gäller bilder till VRS-gallerierna, inte när det gäller de egna gallerierna.
Vi hade så en gång och sedan stängde vi av det i de gamla gallerierna. Det är en "default-inställning"...
Vi hade så en gång och sedan stängde vi av det i de gamla gallerierna. Det är en "default-inställning"...
| Dölj inläggslänk |
-
Rustan 2502
Tjenare,,
Så är det nog jag la upp några på prov igår och då gick det fint, men idag tog jag bort för att minska storleken på dom och la in igen och då visade det sig att de skulle godkännas.
Så är det nog jag la upp några på prov igår och då gick det fint, men idag tog jag bort för att minska storleken på dom och la in igen och då visade det sig att de skulle godkännas.
| Dölj inläggslänk |
-
uffe2838
- stefan3871
- Kontakt:
Man kan alltid diskutera vilket håll som är rätt...funktionen att vända bilder på rätt håll
Jag har (om jag mot förmodan satt kryss i rätt rutor) stängt av funktionen att bilder skall godkännas av admin. Vi har ju krav på påloggning för upload via forumet, så det bör ju inte ställa till problem...
| Dölj inläggslänk |
- hans1402
Har precis öppnat ett eget album och testat med att ladda ner en bild.
Verkar som att det är snabbare nu.
Stefan borde det inte finnas ett allmänt album för VSÅNVVRS?
Verkar som att det är snabbare nu.
Stefan borde det inte finnas ett allmänt album för VSÅNVVRS?
Hälsningar
Hans Ekwall #1402
Vulcan Bagger # 1893
Lerum
1500 ct 2002 röd-svart den vackraste
Hans Ekwall #1402
Vulcan Bagger # 1893
Lerum
1500 ct 2002 röd-svart den vackraste
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Fast de hamnade på "vänt" även när jag laddade upp till mitt eget galleri nu i morse.Det är fortfarande på när det gäller bilder till VRS-gallerierna, inte när det gäller de egna gallerierna.
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Det skall vara fri uppladdning till alla gallerier och detta eftersom vi ju har kontroll över användarna i och med medlemsregistreringen och länkningen till forumet. Inga andra än medlemmar i denna föreningen har tillgång till användarefunktionerna i VRS Galleriet. Vi jobbar med de detaljerade inställningarna just nu Stefan och jag
Det finns också redan nu en hel uppsjö av användbara pluggins till detta galleriet och vi får väl se vilka som passar speciellt bra för vår del och då kommer vi att lägga in dem. Det är alltså inte "färdigt" ännu utan det kommer att utvecklas vidare i enlighet med medlemmarnas/användarnas framtida önskemål och tilllämpliga moddar/plugins.
Göran
Det finns också redan nu en hel uppsjö av användbara pluggins till detta galleriet och vi får väl se vilka som passar speciellt bra för vår del och då kommer vi att lägga in dem. Det är alltså inte "färdigt" ännu utan det kommer att utvecklas vidare i enlighet med medlemmarnas/användarnas framtida önskemål och tilllämpliga moddar/plugins.
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Kontakt:
HÄR kan ni lägga galleriet!Stefan borde det inte finnas ett allmänt album för VSÅNVVRS?
| Dölj inläggslänk |
- Gunnar#2086
- Kontakt:
Har gjort det - då min FILM försvann - without further notice - men ÄVEN uppladdad IGEN - i mitt galleri.
Avis eller
| Dölj inläggslänk |
- Bengt5552
Tjusigt!! 
------------------------
Growing old is mandatory, growing up is optional!
Voyager Custom 1700
Growing old is mandatory, growing up is optional!
Voyager Custom 1700
| Dölj inläggslänk |