Norrland ⇒ Midnattsolsträffen Gällivare
Kategoriregler
Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.
► Visa/Show In English
-
Susa#5695
Midnattsolsträffen Gällivare
Årets Midnattsolsträff blev precis så hysteriskt rolig som den brukar vara. Till alla som bara funderat på att åka dit säger jag: Gör det! Det är en träff som är bra ordnad med mat, aldrig sinande bar och ett helt fantastiskt band som heter That´s all (finns info på nätet) som såg till att vi rörde på fläsket hela nätterna! Vulcan Riders fick som vanligt en rejäl eloge av Robban för att vi såg till att partyt kom igång och höll i sig. Till alla som var där vill jag säga tack för att ni kom och hade roligt med oss! Hoppas att vi träffas nästa år igen! Kram på er!

För mycket av det goda kan vara underbart! (Mae West, 1892-1980)
DA Piteå
VN 900 Classic
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
-
Nilsner #3927
Jajjamen Susa, jag håller med till 100%
Det är absolut värt att någon gång besöka Midnattssolträffen i Gällivare.
Detta var min andra gång och jag har planer på att åka upp igen om två år via södra och östra Finland
Kom hem idag med ca 400 mil i rumpan..
Gävle-Piteå-Gällivare-Kiruna-Jukkasjärvi-Gällivare-Rovanjemi-Gällivare-Umeå-Östersund-Gävle, phuu!
(Voyagern har en otroligt bra sadel, inga sittsår...
)
Om det har regnat något?...
Inte en aning, det har jag totalt glömt
Det är absolut värt att någon gång besöka Midnattssolträffen i Gällivare.
Detta var min andra gång och jag har planer på att åka upp igen om två år via södra och östra Finland
Kom hem idag med ca 400 mil i rumpan..
Gävle-Piteå-Gällivare-Kiruna-Jukkasjärvi-Gällivare-Rovanjemi-Gällivare-Umeå-Östersund-Gävle, phuu!
(Voyagern har en otroligt bra sadel, inga sittsår...
Om det har regnat något?...
Inte en aning, det har jag totalt glömt
Senast redigerad av Nilsner #3927 den lör 09 jul 2011, 22:58, redigerad totalt 1 gång.
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Inte sålänge som den kolliderar med Vulcans årsmöte och riksträff. Jag har i o f s stor respekt för att ni som bor långt norröver väljer midnattssolen eftersom ni har lika långt ner till oss som vi har ner till södra Frankrike typ...Till alla som bara funderat på att åka dit säger jag: Gör det!
| Dölj inläggslänk |
-
Nilsner #3927
Helt rätt Stefan!
Därför åker jag vart annat år till Tånga och Midnattssolträffen......
Därför åker jag vart annat år till Tånga och Midnattssolträffen......
| Dölj inläggslänk |
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
- Kenneth#789
Tack för en trevlig träff uppe i norr önskar skåningarna.
Det var verkligen en upplevelse att få varit där och träffat goa o trevliga vänner i norr.
Nu är vi hemma igen efter många mil. Vi besökte även Kiruna innan det bar hemåt. Det blev totalt 436 mil.
Kenneth Borg #789
Ulla Borg #1346
Det var verkligen en upplevelse att få varit där och träffat goa o trevliga vänner i norr.
Nu är vi hemma igen efter många mil. Vi besökte även Kiruna innan det bar hemåt. Det blev totalt 436 mil.
Kenneth Borg #789
Ulla Borg #1346
| Dölj inläggslänk |
-
Mats Olsson 5295
midnattsolsträffen
Hej på er alla vulcaner å andra hojåkare som var på träffen, vi tyckte det var jätte trevligt. Stor eloge till er som håller i tåtarna, allt fungerade kanon. Efter träffen drog Barbro å jag vidare mot Nordkap. Vi fick kanonväder hela resan å vilken resa. Man blir nästan religös, en natur som är helt makalös. När vi åkte upp på klippan regnade det småspik. Dimmigt så man såg inte handen framför sig. En fransman å vi sökte skydd under takfoten på ett hus. Plötsligt lättar dimman så man kan se omgivningarna å börja fota.
Regnet ville inte ge sig, så vi gick in å kolla lite film om Nordkaps årstider. När vi kom ut från filmsalen möttes vi av en lycklig fransman. Solen sken från en klarblå himmel klockan var väl runt 23,00. Helt Underbart. Nu är vi hemma igen i Värmland, det var ingen semester att åka till Nordkap men det tar vi nu. Åkte ner mot Narvik från Nordkap sagolikt vackert. 477 mil blev det totalt. Kenneth jag ser att du njuter av ölen.
Tack Bertan med polare, ursäkta har så svårt att komma ihåg namn, för alla använd bara tips. Tunneln nr.1 var så hal å slirig som ni sa, inge kul.
Resten gick fint. Renarna jagade vi hela tiden ett jäkla elände får vara helskärpt.
Nu är vi med i Klubben känns gött!
Hälsningar Mats å Barbro

Regnet ville inte ge sig, så vi gick in å kolla lite film om Nordkaps årstider. När vi kom ut från filmsalen möttes vi av en lycklig fransman. Solen sken från en klarblå himmel klockan var väl runt 23,00. Helt Underbart. Nu är vi hemma igen i Värmland, det var ingen semester att åka till Nordkap men det tar vi nu. Åkte ner mot Narvik från Nordkap sagolikt vackert. 477 mil blev det totalt. Kenneth jag ser att du njuter av ölen.
Tack Bertan med polare, ursäkta har så svårt att komma ihåg namn, för alla använd bara tips. Tunneln nr.1 var så hal å slirig som ni sa, inge kul.
Resten gick fint. Renarna jagade vi hela tiden ett jäkla elände får vara helskärpt.
Nu är vi med i Klubben känns gött!
Hälsningar Mats å Barbro
| Dölj inläggslänk |