Välkommen till VRS Forum ⇒ Ingen citatknapp?

Information och regler kring VRS Forum
Fredrik7900

Ingen citatknapp?

Inlägg av Fredrik7900 »

Hej!

Som gammal admin på ett forum som körde phpBB, dvs som detta forum gör, så hade vi en knapp för citat uppe i högra hörnet på inlägget som man ville citera. Varför finns inte den funktionen här? Som det är nu ser man ju rätt många som citerar men det framgår ju inte vem man citerar eller hur långt upp i tråden det man har citerat ligger.

Bara en undran.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Varför finns inte den funktionen här?
Den togs bort eftersom folk citerade hela föregående meddelande. Nu får de i stället ta ett litet citat via urklipp och klistra in och omge med citattaggarna :mrgreen: Nackdelen är som du säger att man inte får den citerades namn. Smällar man får ta...
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Fredrik7900

Inlägg av Fredrik7900 »

Tack för snabbt svar Stefan!

Aha, jo vi hade det problemet också vill jag minnas.... (nu skall jag bara försöka minnas hur den bb-koden för citat såg ut...) :P

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Det var på mångas begäran som denna funktion togs bort. Anledningen var att det var alldeles för lätt att bara trycka på citatknappen när man ville kommentera ett inlägg. Många gjorde så spontant och om och om igen och det blev jättelånga trådar av detta, fysiskt så att säga, inte minst då i inlägg med bifogade/inklistrade bilder. Och så citat på redan citerade inlägg. Scrollhjulet på musen gick varmt och överblicken i inläggen blev i hög grad lidande.

Spärren för annuleringen av denna funktion ( funktionen är standard i phpBB ) finns ändå sparad/dokumenterad och det hela kan lätt återställas i standardläge igen om intresse skulle finnas

Göran
Forum admin (och php meckare)
:D :D :shock:
Senast redigerad av goran428 den fre 08 apr 2011, 17:22, redigerad totalt 1 gång.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Inlägg av Rubbe_6173 »

Den togs bort eftersom folk citerade hela föregående meddelande.
Nu ska ju inte jag vara den som är den, men det vet ju alla att jag kommer att vara ändå... :roll:
I "modernare" forum, än på den tiden det begav sig med citatfunktion här senast, så finns numera en citatfunktion som filtrerar citat på enbart det senaste inlägget.
(I alla fall har vBulletin en version som gör så, hur det är med just phpBB är jag dock inte helt uppdaterad med)

Men det var bara en parentes och nu återgår jag till att vara den som inte är den... 8)
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd