Info om VRS ⇒ Beklagar det nattliga mailmassutskicket
- stefan3871
- Hemort: Härryda
- Kontakt:
Beklagar det nattliga mailmassutskicket
Beklagar det nattliga mailmassutskicket från Vulcan Riders!
En mailinglista har löpt amok på FSData (vår leverantör) fram till 00.22, vilket delvis är mitt fel och delvis vår leverantörs. Jag har nu använt kraftigt våld och hoppas att det hela har upphört! Ursprunget var ett datumfel på servern kombinerat med att jag slarvade en smula. Jag ber tusen gånger om tillgift för denna fadäs...
Hardfacts: Jag dödade processen 00:22 och efter 00:25 har inga mail kommit till min mailbox. In alles fick jag 89 stycken inklusive alla autosvar och studsar. Det kommer alltså att eka av inom kort ifall det inte redan är slut på't...
Tack André Klang m fl som hörde av sig till mig per SMS - annars kunde det ha pågått hela natten och tagit mig halva morgondagen att få bort ifall vi hade blivit listade som spammare!
En mailinglista har löpt amok på FSData (vår leverantör) fram till 00.22, vilket delvis är mitt fel och delvis vår leverantörs. Jag har nu använt kraftigt våld och hoppas att det hela har upphört! Ursprunget var ett datumfel på servern kombinerat med att jag slarvade en smula. Jag ber tusen gånger om tillgift för denna fadäs...
Hardfacts: Jag dödade processen 00:22 och efter 00:25 har inga mail kommit till min mailbox. In alles fick jag 89 stycken inklusive alla autosvar och studsar. Det kommer alltså att eka av inom kort ifall det inte redan är slut på't...
Tack André Klang m fl som hörde av sig till mig per SMS - annars kunde det ha pågått hela natten och tagit mig halva morgondagen att få bort ifall vi hade blivit listade som spammare!
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
-
Customhasse 4816
ja det var det jävligaste -
här sitter man å väntar på e-post så att man ska kunna börja lira spelet Guildwars 2, åsså när man tror att äntligen, då är det VRS som är i spammartagen!!! Jävlar anamma...
Hahahaha... äsch, de gör väl inget!
skojar bara... men fick min beskärda del av utskicket.. 
Hahahaha... äsch, de gör väl inget!
| Dölj inläggslänk |
-
mathias6877
Jag fick också en del mail, hittills runt 60 st.
Det jag undrar mest är hur studsarna från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org kan komma till mmin mail?? Plus att dem arga svaren från medlemmarna kan komma till min mail, trots att det syns att mailen från början gått från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org ????
Vad gör vi med dem som fått en massa mail som "bara" är vanliga medlemmar och kanske inte går in på forumet??? Bl.a dem som skickat svar och vill att vi tar bort dem från vår maillista??
Det jag undrar mest är hur studsarna från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org kan komma till mmin mail?? Plus att dem arga svaren från medlemmarna kan komma till min mail, trots att det syns att mailen från början gått från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org ????
Vad gör vi med dem som fått en massa mail som "bara" är vanliga medlemmar och kanske inte går in på forumet??? Bl.a dem som skickat svar och vill att vi tar bort dem från vår maillista??
| Dölj inläggslänk |
-
3866 Toggan
Jag har fått bra bit över 100 mejl har raderat dom men nu har det kommit 12st till. Mejlen var från vrs och en Håkan Wahlgren
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Jag har också fått radera ett hundratal mail. Ok jag är ju "van" vid lite spam eftersom jag är funktionär. Har skiten också sprungit väg ut till alla medlemmar via medlemsutskick så lär det väl ....tja, bli en del gny framöver.
Göran
Göran
Senast redigerad av goran428 den ons 11 apr 2012, 06:43, redigerad totalt 1 gång.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
-
Nezze3994
En bit över 120 här!
Stefan! Idag har du min tillåtelse att vara trumpen
Stefan! Idag har du min tillåtelse att vara trumpen
| Dölj inläggslänk |
- Håkan#2972
- Peter#7151
- Hemort: Borensberg
Bara 29 st
men det är bara att Shift+Delete
så är de borta, inga större problem.
Peter
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Det gör de inte, du ligger antagligen som "osynlig kopia" och sen väljer de "svara alla" när de svarar.Det jag undrar mest är hur studsarna från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org kan komma till mmin mail?? Plus att dem arga svaren från medlemmarna kan komma till min mail, trots att det syns att mailen från början gått från Medlemsutskick@vulcanriders-sweden.org ????
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |
- Klas#1245
- Hemort: LERUM
126 st bounce mail nu varav ett antal från Håkan Wåhlstedt (vem är det förresten?)

Best Biker Regards
Klas #1245
- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr
"Better to die with memories than dreams"
Klas #1245
- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr
"Better to die with memories than dreams"
| Dölj inläggslänk |
-
acke767
Leder ja de me 137 pluss några till Per och Håkan vilka de nu e. Man blir flitig på att radera.
Kämpa på Stefan.
Kämpa på Stefan.
| Dölj inläggslänk |
-
mathias6877
Hmm ja det kanske skulle kunna vara så...Det gör de inte, du ligger antagligen som "osynlig kopia" och sen väljer de "svara alla" när de svarar.
| Dölj inläggslänk |
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
OK två nya nu på morgonen också. Vi kanske skulle fundera på att utlysa en "Bernes top spam reciver price" 
Göran
Göran
Senast redigerad av goran428 den ons 11 apr 2012, 09:19, redigerad totalt 1 gång.
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossens

Grågossens

| Dölj inläggslänk |
- MickeB#7437
125 st här!
Du behöver inte be om ursäkt Stefan! Det är ju ditt jobb

Du behöver inte be om ursäkt Stefan! Det är ju ditt jobb
Man ska vara glad att man har sprit i kroppen - och inte tvärtom.
| Dölj inläggslänk |
-
Vonvirus#5723
'
Senast redigerad av Vonvirus#5723 den mån 23 aug 2021, 01:39, redigerad totalt 1 gång.
*
| Dölj inläggslänk |