Info om VRS ⇒ Viktig info om vårt medlemsregister!

Officiell info från Styrelse, RA/DA och funktionärer.
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Viktig info om vårt medlemsregister!

Inlägg av stefan3871 »

Då var det dags för en efterlängtad uppdatering!

Vårt gamla trogna medlemsregister har sedan länge tjänat ut och det senaste året har det pågått ett intensivt utvecklingsarbete i webbgruppen för att på styrelsens uppdrag skapa
en ny, användarvänlig och integritetssäker databas för medlemshantering, sökning och underhåll on-line.

Du som är medlem kommer att märka stora förbättringar, bland annat genom att du själv kommer att kunna gå in och ändra en del av dina uppgifter.

Huvuddesigner i detta projekt är Johan 'Rubbe' Rubarth. Vi är nu i avslutningsfasen och kommer att överföra alla medlemsdata till den nya databasen. För detta behöver vi visst lugn ;-)

Det går inte att anmäla sig som ny medlem eller utföra några ändringar i befintligt medlemsregister under perioden 5-21 januari.

Nya medlemsansökningar får alltså vackert vänta tills vi är klara. Ändringar, byte av hoj och utträden skickas som vanligt per e-post till: medlemsansvarig@vulcanriders-sweden.org.
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
mathias6877

Inlägg av mathias6877 »

Härligt att det börjar närma sig ett slut på det gamla registret, då slipper man kanske all spam som kommer pga att sökrobotar sökt genom medlemsregistret efter e-postadresser.

En strålande insats av er alla och då främst Rubbe som gjort programmet..

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Heder då åt Rubbe, inte minst. Det här är välkommet.

Göran :D
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Slipsen#6148

Inlägg av Slipsen#6148 »

Då kommer jag att byta mailadress för att slippa alla spams.

Blir det också enklare än idag att byta emailadress?

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Inlägg av Rubbe_6173 »

Blir det också enklare än idag att byta emailadress?
Nej, epost är en av få saker man inte kommer att kunna byta själv eftersom säkerheten byggs runt just eposten.
Men inte är det väl särskilt komplicerat att skicka ett mejl till medlemsansvarig och medddela sin nya epost? :wink:
Sen förstår jag inte varför man ska behöva byta epost titt som tätt. Jag har haft samma i snart 10 år och jag kommer antagligen ha samma tills jag dör...
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245
Hemort: LERUM

Inlägg av Klas#1245 »

Respekt, Rubbe! 8)
Best Biker Regards
Klas #1245

- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

"Better to die with memories than dreams"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Sen förstår jag inte varför man ska behöva byta epost titt som tätt. Jag har haft samma i snart 10 år och jag kommer antagligen ha samma tills jag dör...
Det går att byta e-post i forumet på egen hand tyvärr och en och annan gör så. Onödigt och till viss del riskabelt eftersom man då inaktiveras och måste aktiveras igen av admin. Tänk er för, innan byte av mail-adress. Behåll den ni har!

Göran :D
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
X#7848

Inlägg av X#7848 »

Bra med vinter för då fick Rubbe släppa aphänget vilket ledde till blodtillförsel åt händer samt hjärnan :wink:
Bra jobbat 8)
Lasse#7848 Norrtälje
Drifterrider X 2 800 & 1500
Även i garaget
HD Sportster 1980 och Indian Chief Classic 2014.

http://bilddagboken.se/p/main_diary.htm ... me=Gubbens

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
jocke6677

Inlägg av jocke6677 »

Håller med Rubbe där, varför ska man byta epost adress titt som tätt, har haft min hotmail ja..... vet inte hur länge faktiskt, har aldrig haft problem med spam.

Tack Rubbe o ledningen för ett fantastiskt jobb
DYNGRAUK
jocke6677

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Slipsen#6148

Inlägg av Slipsen#6148 »

Då kommer jag att byta mailadress för att slippa alla spams.
Var det otydligt?

Ja, som vanligt när man ställer en fråga på forumet så får man svar av alla som kan jättemycket.
Jag har fått väldigt mycket skitmail, och får fortfarande skitmail på den mailadressen jag använder på VRS och jag fick skitmailen från den dagen jag anmälde adressen där.
Jag är inte ensam om att ha haft de här problemen och tänkte helt enkelt vänta med att byta ut min tills det var ökad säkerhet på medlemsregistret.

Jag är medveten om att man måste skicka ett mail och be om hjälp och det är inte heller något problem, men det innebär att man sätter en person till i arbete.
Det var därför min enkla fråga ställdes.

"Titt som tätt"..?

Jag bytte senast för tre år sedan med god hjälp av herr Adler för att slippa skitmail men det kom skitmail omgående ändå..

Menmen...Som man frågar får man svar...

I vilket fall som helst så uppskattar jag Rubbes digra jobb väldigt mycket och är övertygad om att det blir en klar förbättring.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Kontakt:

Inlägg av goran428 »

Visst kommer det skitmail då och då. En period så svämmade det över alla breddar och jag var beredd att byta min gamla "bolina" adress som jag haft sedan 1995 ja i snart arton år nu. Det är ju ett jävla jobb att byta bara och numera så har ändå webbleverantörerna en viss kontroll över det hela.

Hanterbart.. Kanske ett skitmail från Nigeria om dagen i snitt inklusive brev där man gratuleras till att ha vunnit mångmiljonbelopp i något lotteri. Visst är det fortfarande irriterande men ännu sämre är ändå att byta sin mailadress.

Jag tror inte spam kommer av att vi har våra adresser i medlemsregistret.

Göran
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Tomas#5281
Ort: H-fred(googla på ordet "inavel", så hittar ni dit)!
Kontakt:

Inlägg av Tomas#5281 »

Men hur kommer det sig då att jag t.ex bara får en massa spam och skit på
ett utav mina två yahoo-mailkonton......gissa vilket :roll:

Och som sagt så började dessa spam att hagla in samma dag som mitt ena
yahoo-mailkonto kopplades till mitt medlemskap i VRS. Bara en tillfällighet
eller.....skulle inte tro det :?
M.v.h Tomas
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Here we go again...

Det är tydligen olika för olika personer. Finns ingen anledning att ifrågasätta de uppgifterna. Jag har personligen liknande erfarenheter som Rubbe, medan andra bevisligen har en del SPAM. Kan bero på många saker och framför allt är det förhoppningsvis över inom kort, för den händelse det faktiskt var medlemsregistret som varit orsaken.

Vill man vara snäll mot webbgruppen, kan man säga att vi lyssnat på synpunkter och kritik, trots att vi inte alltid agerar på studs. Just det här projektet har pågått i snart 18 månader och det är inte det enda som pågår kan meddelas... ;-)

Det jobbigaste med nya registret för mig, som sluppit koda, är att jag bittert kan konstatera att vi nu kommer att följa nyare svensk lagstiftning gällande hanterandet av personuppgifter. Hur fränt är det? Man kanske får däng av någon piratpartist? :mrgreen:
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Andreas6771

Inlägg av Andreas6771 »

Jag får ca 7-10 spam i veckan sen jag registrerade mig, ibland betydligt fler.
Kawasaki VN 1600 Classic

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Leif#18
Hemort: Lidköping

Inlägg av Leif#18 »

Tyvärr måste jag påstå att här har du fel Göran, min emailadress är unik endast för VRS, och det tog inte lång tid förrän "spamen" började trilla in efter det att jag bytte till denna adress.
Men skit i det nu, Ingen blir gladare av att "rota" i om det var si eller så, bara att konstatera att nu är en ny lista på G. tror att den kommer att uppfylla de flestas förväntningar.

Stort Tack till er som jobbat fram den nya Medlemsmatriken, ser framemot att få "surfa" i den :)

// Leif
VRS#18,
VN 800 Classic 2004

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd