Välkommen till VRS ForumFår inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Information och regler kring VRS Forum
Användarens profilbild
Leffe#8371
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 29 apr 2012, 18:37
Ort: Läckeby

Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av Leffe#8371 »

Efter att jag bytt mobiltelefon, försökte jag lägga in samma genväg på den som jag haft innan på den gamla telefonen. Jag har haft Vulcan Aid-kartan inlagd utan problem tidigare, men nu får jag bara upp en tom karta med en ram och plus/minus, samt en liten gubbe i övre vänstra hörnet. Jag väntar på att kartan ska laddas in, men inget händer! Testade då att gå in via min dator, men inte heller den vägen fungerar längre för mej? Samma tomma karta!!

Är det ett problem med länken eller är det bara jag som är dum? (Var snälla när ni svarar...) :D
VN 1700 Classic Tourer -10
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Ingen kan allt, men alla kan något.


Leffe#8371
Ann-Helen#8509

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
carlberg 6259
Inlägg: 2970
Blev medlem: tis 12 aug 2008, 17:09
Hemort: Halmstad
Ort: Halmstad

Re: Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av carlberg 6259 »

Jag kolla det nu och de va inga problem .
Ha en god vecka och lev livet
1500 c grön/svart När är en Grön bäst?
Var gång

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Inlägg: 4495
Blev medlem: tis 06 maj 2008, 22:05
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av Rubbe_6173 »

Hej Leffe!
Det är inga problem med kartan, bortsett från att den kan vara lite kinkig om man inte har platstjänster tillåtna.
Kolla i telefonens inställningar så att webbläsaren du använder är tillåten att använda platstjänster (GPS).
När det gäller datorn är det samma sak där, även om datorn inte har en GPS så har den fortfarande en inställning att tillåta platstjänster (dock via IP, inte GPS). Den måste också vara påslagen för att kartan ska fungera tillfredsställande.

Prova även att bara uppdatera sidan en gång när du har den framme, både i tfn och dator.

Vad är det för telefon?
Vilken webbläsare kör du i datorn?
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Leffe#8371
Inlägg: 143
Blev medlem: sön 29 apr 2012, 18:37
Ort: Läckeby

Re: Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av Leffe#8371 »

Tack Rubbe!
Det hjälpte direkt med att aktivera platstjänsterna i mina inställningar!
Nu fungerar det hela perfekt igen (i mobilen). I datorn har jag kommit så långt nu, att jag får upp en mindre ruta med karta i övre vänstra hörnet på rutan med karta. Dock är hela rutan i övrigt tom. Om jag i det läget zoomar ut bilden, så kommer hela rutan att fyllas med karta så att säga. Sedan funkar det bra även i datorn! :D :D

Stort tack!

//Leffe
VN 1700 Classic Tourer -10
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Ingen kan allt, men alla kan något.


Leffe#8371
Ann-Helen#8509

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Inlägg: 4495
Blev medlem: tis 06 maj 2008, 22:05
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av Rubbe_6173 »

Leffe#8371 skrev:I datorn har jag kommit så långt nu, att jag får upp en mindre ruta med karta i övre vänstra hörnet på rutan med karta. Dock är hela rutan i övrigt tom. Om jag i det läget zoomar ut bilden, så kommer hela rutan att fyllas med karta så att säga. Sedan funkar det bra även i datorn! :D :D

Stort tack!

//Leffe
Jo, jag upplever också vissa problem när jag använder sidan på datorn. Tur då att vi har prioriterat användande via mobilen istället eftersom det funkar... :mrgreen:

Skämt åsido, de tre Stora (IE, FF, Chr) visar ibland upp samma felbeteende och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Men det har som sagt med platstjänsterna att göra även där. För mig brukar det funka genom att uppdatera sidan några gånger (prova även med Ctrl+F5) samt att man ger sidan permanent tillåtelse till platstjänsterna (måste man klicka ett ok varje gång så brukar det i princip alltid bli klydd).

Men som sagt, det primära användandet av Vulcan Aid-kartan är avsett att vara i mobilen. Det är ju inte alltför ofta man har med sig datorn på hojen... :roll:
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Inlägg: 4397
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 15:13
Hemort: Härryda
Ort: Härryda
Kontakt:

Re: Får inte Vulcan Aid-kartan att fungera?

Inlägg av stefan3871 »

Kan trösta dig med att Windows 8 inte uppvisat sådant som hänt ibland på övriga system på dator.
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd