Forum för rutter, ruttplanering och navigering med Global Positioning System
Kategoriregler
Denna plats är till för information, tips, råd och andra diskussioner om GPS- och navigationsfrågor. Det kan handla om utrustning, programvaror, rutter eller andra navigationsknuta ämnen. GPX-filer med färdiga rutter får laddas upp som bilagor till inläggen. Det ska dock finnas en tydlig beskrivning av den rutt filen innehåller.
Tipps om enskilda GPS-positioner ska dock ligga på särskild plats på vår webbplats. Skicka ett e-brev till [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] så lägger han ut detta.
► Visa/Show In English
This place is for information, tips, advice and discussions on GPS and navigation issues. This can include equipment, software, routes and other navigational associated matters. GPX files with complete routes can be uploaded as attachments to posts. It should however be a clear description of the route file contains.
Tips on individual GPS positions will be on a special place on our website. Send an e-mail to the [email=tage.strandell.to]webmaster[/email] so he lays this out.
Sådär ja, nu gick det åt ett par timmar att ladda ned en ny uppdatering, som kommer bara någon dryg månad efter den förra (?) Månne det är den här versionen vi skulle haft redan förra gången? Ja, få se nu under dagen som kommer om jag hinner kolla att hastighetsbegränsningen 40 km/t i Malmö som kom i maj i år finns med i denna senaste. 2014.20.
I den förra versionen från i juli i år (2014.10) fanns också en del andra tillkortakommanden jag upptäckte på min resa utmed Riksväg 1 härförleden. Ombyggnader i och omläggningar av trafiken på flera ställen utmed leden, som åtminstone för en lekman som jag såg ut att vara flera år "gamla" fanns inte registrerade i den utgåvan.
Nääe .. trafikomläggningen från den första maj i år i Malmö, att hastighetsgränsen satt till 40 km/tim i hela staden, finns fortfarande inte med i den "nya" kartuppdateringen som kom för några dagar sedan. 2014.20
Vad är det som är nytt egentligen i dessa uppdateringar som lovats komma 4 ggr per år? Det kan man verkligen undra (?) Jag har ställt frågan på olika forum på nätet men inget svar. Ingen verkar ha någon aning.
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens
Nu minsann fick jag tillfälle att prova och ..si på f.. Nya kartan från slutet på jan i år, 2014.40 kallad, innehåller nu den nya hastighetsgränsen i Malmö som infördes den första maj 2013 och som lyder på max 40 km/tim Det tog alltså 9 månader och tre uppdateringar (fr 2014.10 till 2014.40 ) innan nyordningen slog igenom i kartmaterialet. Den som väntar.....
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens