Här hemma i Åhus blåser förändringens vindar!
Linda blev så till den milda grad förtjust i Vulcan Riders och alla härliga människor att hon har bestämt sig för att skaffa körkort för mc!
Hojen är införskaffad redan. Ibland går det väldigt snabbt, men vi hittade en 800 Drifter -01 som bara har gått 1500 mil, och den slog vi till på.
Saken är den, att hon tycker den är lite hög, och hon hade velat kunna sätta ner hela foten i marken när hon står still, men just nu så får hon stå lite på tå.
Som jag ser det finns det ett par alternativ:
1. Göra sadeln tunnare.
Nackdelen med detta är just att den blir tunnare och man riskerar träsmak snabbare.
2. Sänka hojen.
Här har jag sett ett par alternativ, men det mest "färdiga" kitet "LoRidr" kommer från Scootworks: http://www.scootworks.com/shop.cgi/page ... 3747.29245
Det här kitet kan man justera i 4 (!) olika lägen enligt Scootworks. Verkar bra, men jag vet inte om det är det man ska satsa på...
En annan variant är att borra upp originaldämparen så att den kommer lite lägre. enligt detta så ska det sänka hojen 1,5". Det skulle göras så här:

Är det någon som har några tips på vad man kan hitta för olika varianter på sänkningssatser som kanske till och med finns tillgängliga i Sverige?