Frågor och Tips ⇒ MC-lyft

Ej tekniska
Kategoriregler

Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".

► Visa/Show In English
Anders10401
Hemort: Ångermanland

MC-lyft

Inlägg av Anders10401 »

Ni som använder mc-lyft. Jag har sett Julas på bild. Är osäker på vilken man ska köpa. Såg en film där det gick galant att lyfta just den hojen med den typen av lyft. Jag har en Mean Streak och vad jag kan förstå borde det inte vara lika lätt att bara pumpa upp den. Mellan ramrören finns ju oljetråget som skulle ta lasten med den metoden, eller krävs någon form av distanser för att motorn/tråget ska gå fritt?

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Rubbe_6173
Kontakt:

Re: MC-lyft

Inlägg av Rubbe_6173 »

Vi har ju det här under teknik- och tipsavdelningen, det kanske kan hjälpa lite:

http://www.vulcanriders-sweden.org/tekn ... 20lyft.htm
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Anders10401

Inlägg av Anders10401 »

Förstod att något sånt behövdes, toppentack för den infon, har sökt här efter en mer ingående info om saken men inte hittat ännu. "Men den som söker den letar"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Jarmo 4386

Inlägg av Jarmo 4386 »

Jag har en lyft till salu, vid intresse kan jag kolla vad det är för sort.
Jarmo 070-7685159
1500CT
VRS 4386 Kawanow 1326

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
kaj#9292
Hemort: Hudiksvall

Inlägg av kaj#9292 »

Hejsan Anders .
Helt rätt inte bra å lyfta i motorn .finns dom som lägger pallning mellan ,eller så kan man svetsa distanser osv . fram så lyfter man med 2 st halvmånar i ramen och bak med typ 2 klossar som är som distanser . Jag har 2 st olika ramar till mina hojar så byter jag bara lyft ram beroende på vilken hoj jag lyfter .är du lite händig å har tillgång till en svets så fixar du det lätt :) . vill du så kan du få mått på min å kort på hur den ser ut . Får jag ditt nr så skickar jag mms :)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Anders10401

Inlägg av Anders10401 »

Toppenbussigt, Kaj
Har skickat dig uppgifterna.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Stefan7956
Hemort: Gultebo 210

Inlägg av Stefan7956 »

kaj#9292 skrev:Hejsan Anders .
Helt rätt inte bra å lyfta i motorn .finns dom som lägger pallning mellan ,eller så kan man svetsa distanser osv . fram så lyfter man med 2 st halvmånar i ramen och bak med typ 2 klossar som är som distanser . Jag har 2 st olika ramar till mina hojar så byter jag bara lyft ram beroende på vilken hoj jag lyfter .är du lite händig å har tillgång till en svets så fixar du det lätt :) . vill du så kan du få mått på min å kort på hur den ser ut . Får jag ditt nr så skickar jag mms :)
Hej, har en meanstreak jag med och är intresserad av mått å bild om du har lust att dela med dig? tel 0706639129 :D

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd