Välkommen till VRS Forum ⇒ Mycket skrollning blir det!!!

Information och regler kring VRS Forum
Rustan 2502

Mycket skrollning blir det!!!

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjena, Är det möjligt att tex få så att det sista inlägget kommer först, eller att man kan lägga en knapp, till längst ner uppifrån precis som det finns nerifrån och upp. :D :P :roll:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Red Baron

Re: Mycket skrollning blir det!!!

Inlägg av Red Baron »

Rustan 2502 skrev:Tjena, Är det möjligt att tex få så att det sista inlägget kommer först, eller att man kan lägga en knapp, till längst ner uppifrån precis som det finns nerifrån och upp. :D :P :roll:
Det kanske går, vi får se om Göran & Stefan kan kika på det.

Tills dess så kan du när du ser ett nytt inlägg klicka på den lilla dokumentikonen till vänster om rubriken i kolumnen "Ämnen".

Klickar du på den lilla dokumentikonen längst till höger i kolumnen "Senaste inlägget" kommer till sista inlägget.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Red Baron skrev:Det kanske går, vi får se om Göran & Stefan kan kika på det.
Jag tror att det går - frågan är om man vill det? Se funktionerna för att kolla senaste mezz både i portalen och i forummenyerna, som du påpekade. Fotnot: Givetvis har jag inte hittat funktionen för att sortera om, bland den tiotusenniohundramiljoner inställningar som finns. Ber att få återkomma i god tid före nästa istid. :evil:
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

stefan3871 skrev:
Jag tror att det går - frågan är om man vill det? Se funktionerna för att kolla senaste mezz både i portalen och i forummenyerna, som du påpekade. Fotnot: Givetvis har jag inte hittat funktionen för att sortera om, bland den tiotusenniohundramiljoner inställningar som finns. Ber att få återkomma i god tid före nästa istid. :evil:
Tjena, Jo det är ju mest som när det är ett inlägg i ett redan långt ämne som när du går in så behöver man ju scrolla sig ner,man kanske följer något som man inte själv är författare till,,Väntar gärna en istid eller så, väl mött.......R :!: :P

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
andersnordh#2672
Kontakt:

Inlägg av andersnordh#2672 »

Hej, jag har moddat min ett antal forum, bl.a. på http://DodgeCaliber.se , för att just få sista inlägget först ..... Kan skicka instruktionerna om det är av intresse.

Ha det bra, på återhörande!

stefan3871 skrev:
Hälsningar,
Anders, VRS Informationsansvarig
VRS #2672, VROC #14137, IBA #64184
VulcanRider.se
Motorcycle Rides, Youtube
AndersNordh.se ... m.fl. ;-)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Ubbe_gbg #3356

Inlägg av Ubbe_gbg #3356 »

Hej, jag har moddat min ett antal forum, bl.a. på http://DodgeCaliber.se , för att just få sista inlägget först ..... Kan skicka instruktionerna om det är av intresse.

Ha det bra, på återhörande!
Ja det hade varit bra om den möjligheten fanns tycker jag.
Hälsningar
Urban Ruuth #3356
ALAFORS.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
goran428
Hemort: Malmö
Kontakt:

i min läsare

Inlägg av goran428 »

I min läsare (IE) fungerar det så att om jag går från forumet till portalen och där trycker på ett ämne så hamnar jag på forumet längst ned i detta ämnet. På sista inlägget alltså. Går jag däremot från portalen direkt in i ämnet, så hamnar jag högst upp, på det första inlägget. Märkligt men så fungerar det.

Angående forumet så har jag/vi bestämt att vara sparsamma med "moddar" och inte ha några alls då dessa kan försvåra överblick, skötsel och senare uppdateringar.

Om du är bra på php och MySQL så söker dock vi på sajten med ljus och lykta efter sådana personer och Du är jättevälkommen att höra av dig till :
webmaster@vulcanriders-sweden.org

Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
GrågossensBild
Bild

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rolf # 4440

Re: i min läsare

Inlägg av Rolf # 4440 »

goran428 skrev:I min läsare fungerar det så att om jag trycker på ett ämne i portalen så hamnar jag på forumet längst ned i detta ämnet. På sista inlägget. Inte alltid dock (?) men för det mesta.

Angående forumet så har jag/vi bestämt att vara sparsamma med "moddar" och inte ha några alls då dessa kan försvåra överblick, skötsel och senare uppdateringar.

Om du är bra på php eller MySQL så söker vi på sajten med ljus och lykta efter sådana personer och Du är jättevälkommen att höra av dig till :

Göran

Hallå :!:
När jag hade varit ett tag här på forumet, så började jag få samma fenomen. :!:
Så nu hamnar jag längts ner ca hälften av gångerna.
Men tydligen kan det bli så.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
andersnordh#2672
Kontakt:

Re: i min läsare

Inlägg av andersnordh#2672 »

Hej igen!

Ja, portalen adresserar det inläggs-id som har högst "löpnummer" och det skall normalt fungera. Själv brukar jag använda forumen utan "andra skal" utanpå och istället integrera dom i hemsidan. Oftast vill dock kunderna att deras senaste inlägg skall ligga överst på sidan. Tänk er en tråd med 100 inlägg, då skall man inte bara bläddra längst ner på en sida utan också ta sig till sidan 5 eftersom man normalt inte visar mer än 20 inlägg per sida.

Göran, jag skickar över instruktionen så kan du/ni själv fundera på om ni vill använda den eller inte, det är inte speciellt mycket kod att ändra .... Den kommer på webmaster-adressen.

Du har helt rätt i att man skall vara försiktig med allt för mycket modifieringar av befintliga skript men är det bara inom rimliga gränser, till gagn för användarna OCH väl dokumenterat brukar det inte vara några problem men visst måste man verifiera allt efter en uppgradering.

Ha det bra och på återhörande!

goran428 skrev:I min läsare (IE) fungerar det så att om jag går från forumet till portalen och där trycker på ett ämne så hamnar jag på forumet längst ned i detta ämnet. På sista inlägget alltså. Går jag däremot från portalen direkt in i ämnet, så hamnar jag högst upp, på det första inlägget. Märkligt men så fungerar det.

Om du är bra på php och MySQL så söker dock vi på sajten med ljus och lykta efter sådana personer och Du är jättevälkommen att höra av dig till :

Göran
Hälsningar,
Anders, VRS Informationsansvarig
VRS #2672, VROC #14137, IBA #64184
VulcanRider.se
Motorcycle Rides, Youtube
AndersNordh.se ... m.fl. ;-)

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,Nu när jag går in från portalen så kommer sista meddelandet upp först känns skönt tycker jag är det någon ändring ni gjort ? kommer det att bli likadant när man går in från frontsidan?

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Nezze3994

Inlägg av Nezze3994 »

Har faktiskt sett i ett annat forum (inte mc-relaterat, hrrrm) att efter vart ämne finns en knapp som heter "Nytt". Trycker man där kommer man till det inlägg som är inlagt efter att man var där sist. Vet inte hur det funkar, men möjligheter finns ju .

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd