TomasG#6434 skrev:Ser inte problemet!
Det är väl hur lätt som helst att välja ut vad du själv vill läsa iomed rubriksättningen på avdelningarna.
Ja givet att man kommer in via
denna sida, men då får man klicka sig igenom kategori för kategori samtidigt som man manuellt får kolla vad som är nytt i respektive kategori sedan senaste besöket.
Den naturliga vägen in till forumet är för mig via
ForumPortalen och där visas de senaste 15 trådarna eller så, helt utan kategorisering. På ForumPortalen finns även länken "
Nya inlägg sedan ditt senaste besök" som jag använder mycket, dock även den utan kategorisering av trådarna. Det är dessa två vyer jag syftade på i mitt första inlägg. Har en tråd då en rubrik i stil med
"Har ni sett denna!!!" så vet man inte om det är en bild på en helt ny avskalad VN1300 fabrikschopper med stelbenslook, luftkylning och scallops under kategorin Hojsnack, eller om det är något gammalt skämt om män vs. kvinnor under Humorkategorin.
Hade man kunnat se första 2-3 meningarna så hade det varit lättare att välja vad man vill läsa. Man håller markören över rubriken och upp kommer en ruta med texten "Vet ni vad det är för skillnad mellan män och kvinnors bla bla..".
Ett vettigt och enkelt alternativ är att trådens kategori visas tillsammans med rubriken. T.ex
"Har ni sett denna!!! (Humor)". Det borde inte vara till besvär för dem som vill ta del av allt, men det skulle vara guld värt för oss som är lite mer selektiva. Nåja, bara ett förslag men jag överlever med dagens upplägg också.
Mvh Daniel