Gävleborg-Dalarna ⇒ Kurs. Hjärt o lungräddning

Kategoriregler

Här ska trådar och inlägg handla om körningar och träffar som regionen arrangerar samt andra regionspecifika frågor.
Trådar om körningar och träffar som är intressanta för mer än ett fåtal medlemmar i andra regioner ska i största möjliga mån även publiceras i kategorin "Träffar Rally".
Andra trådar som rör mer än bara denna region ska publiceras i andra lämpliga kategorier.

► Visa/Show In English
Nilsner #3927

Kurs. Hjärt o lungräddning

Inlägg av Nilsner #3927 »

Hjärt o lungräddning samt första hjälpen, inriktning Mc.

Jag har precis fått klart med en utbildning för oss Vulcaner hos Röda Korset i Gävle,
(tips från Pär Ramberg).

Kursen innefattar både Hjärt o lungräddning samt en första hjälpen utbildning med inriktning Mc.
Denna kurs kommer att vara i Röda Korsets lokal på Norra Skeppsbron 7A i Gävle.
Kursen pågår under två kvällar, den 7:e och den 14:e april kl. 18.00 ”“ ca 21.00.

Kursavgiften är gratis! Röda Korset bjuder på avgiften.
Miniantal deltagare är 8 pers. max 14 pers.

Vi kan ju hamna i en sådan situation när som helst, och då tycker jag att det känns tryggt att veta att man åker med kompisar som kan rädda liv.

Jag tycker att detta är en mycket angelägen utbildning som alla borde gå, men nu har vi en begränsning gällande platser, så först till kvarn gäller!

OBS! ta med en slant till fikat!

Jag vill ha din bokning snarast, dock senast onsdagen den 31/3
på mailen: svenolof.nilsson@gavle.to
Senast redigerad av Nilsner #3927 den mån 22 mar 2010, 19:01, redigerad totalt 2 gånger.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk