Tänk på stackars mig som har två separationsångestar att ta hand om: Först blir man utsläppt från universitetets omhuldande skyddade verkstad för att kastas ut i arbetslöshetens karga värld, och sedan måste man åka hem från en underbar träff med vackert väder och de goaste vänner som finns, innan man ens har hunnit fatta att man har varit där.
ETT STORT GRATTIS TILL MONIKA RUZEK. För hon har tagit examen, för hon har tagit examen. För hon har tagit exa-a-men. Fy Fan va hon e' bra.
Tack Berne för grattiset! Och tack alla kära vänner som välkomnade mig med firande av min examen! Ett särskilt stort tack till Stefan och Bosse som ordnade med skumpa och snacks och uppblåsbar pip-hammare (Bosse) och mikrofon med blinkande ledlampor (Riddar Ledljus) och... Och tack Pia, Rolf, André och Fredrik (fast du inte var där) för det supersnygga badlakanet jag fick i present! (Det hänger nytvättat i torkskåpet nu). Och tack Taggen för Rauchbieren! Och så fick jag en jägermeistersnusnäsduk som jag i ärlighetens namn inte kommer ihåg vem som knöt om min hals (hör gärna av dig, vem du än är, så att jag får tacka dig också. Var det möjligen Kirsten? Jag var så uppspelt vid det laget att jag hade dålig koll på det mesta).
Kort sagt: TACK ALLESAMMAN FÖR ATT NI FINNS OCH VILLE FIRA MIG!
Stefan och jag har precis kollat filmen från Chappen. Jag måste erkänna att jag pep en skvätt...

Tur att sommaren precis har börjat så att vi snart får ses igen! För "Jag vill aldrig att sommar'n ska ta slut..."
Stora sentimentala kramar!
/Fröken Skata
P.S. Ja Lasse, vi är nyfrälsta. Det är ju ny vulcansommar! Vi saknade både dig och Mi, även om det var roligt att få telefonterrorisera dig en smula