Frågor och Tips ⇒ Besiktning av dragkrok?
Kategoriregler
Trådar och inlägg här kan handla om allt runt våra hojar och hojåkning. Däremot inte det som hör hemma under kategorin "Teknikfrågor".
► Visa/Show In English
- andersnordh#2672
- Kontakt:
Besiktning av dragkrok?
Hej på er,
Var inne och reggade hojen med dragkrok idag i Helsingborg, Bilprovningen på Berga. De var de enda som kunde hitta en tid innan det definitivt är för sent på säsongen ...
En sak som skilde sig avsevärt från alla mina tidigare registreringsbesiktningar av dragkrok på mc var hur väl det dokumenterades att jag inte bytt något annat på hojen, det togs "bevis"-bilder på E-märkta blinkersar, original avgassystem, handtag, speglar och faktiskt allt som många byter men som då troligen åsidosätter helfordonsgodkännandet. Och ja, vid en registreringsbesiktning görs den för hela(!) hojen oavsett den egentliga anledningen till att man behöver regga om den.
Vet inte om min upplevelse är unik eller om detta är ett led i att förhindra ljudliga avgassystem och annat man vill bli av med ...
Var inne och reggade hojen med dragkrok idag i Helsingborg, Bilprovningen på Berga. De var de enda som kunde hitta en tid innan det definitivt är för sent på säsongen ...
En sak som skilde sig avsevärt från alla mina tidigare registreringsbesiktningar av dragkrok på mc var hur väl det dokumenterades att jag inte bytt något annat på hojen, det togs "bevis"-bilder på E-märkta blinkersar, original avgassystem, handtag, speglar och faktiskt allt som många byter men som då troligen åsidosätter helfordonsgodkännandet. Och ja, vid en registreringsbesiktning görs den för hela(!) hojen oavsett den egentliga anledningen till att man behöver regga om den.
Vet inte om min upplevelse är unik eller om detta är ett led i att förhindra ljudliga avgassystem och annat man vill bli av med ...
Hälsningar,
Anders, VRS Informationsansvarig
VRS #2672, VROC #14137, IBA #64184
VulcanRider.se
Motorcycle Rides, Youtube
AndersNordh.se ... m.fl.
Anders, VRS Informationsansvarig
VRS #2672, VROC #14137, IBA #64184
VulcanRider.se
Motorcycle Rides, Youtube
AndersNordh.se ... m.fl.
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Göran7713
Re: Besiktning av dragkrok?
Vart är samhället på väg......
Göran 7713
VN2K
VN2K
| Dölj inläggslänk |
- Rubbe_6173
- Kontakt:
Re: Besiktning av dragkrok?
Var på Dekra för knappt 2 år sen och skulle besikta draget också, och då började de snacka om styret och allt möjligt. Som tur är kom han själv på att det var inte därför jag var där...
Det är därför jag i övrigt alltid besiktar hos gamla hederliga bilprovningen. De har både sans och vett i bedömningarna hittills. De andra bolagen är fullständigt anala.
Det är därför jag i övrigt alltid besiktar hos gamla hederliga bilprovningen. De har både sans och vett i bedömningarna hittills. De andra bolagen är fullständigt anala.
Applikationsutvecklare Webbgruppen
Monkey Streak -07

Monkey Streak -07

| Dölj inläggslänk |