Teknikfrågor ⇒ Digitalt tändningslås

Allt om hojen
Kategoriregler

Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.

► Visa/Show In English
Degen#10585
Hemort: Filipstad

Digitalt tändningslås

Inlägg av Degen#10585 »

Hej. Är helt färskt här och hittar ingen annan tråd som tar upp mitt problem så jag gör ett försök.

Jag har köpt ett nytt tändningslås till min vn1500 classic - 02 och kopplade in allt och det verkade funka tills jag skulle starta upp. Efter en långdragen felsökning bland relän säkringar och bränslepump samt Ecun så visade sig att jag inte får jordsignal från Ecun när pumpen är kopplad men när jag drog isär kontaktstycket så fick jag signal. Min slutsats blev att Ecun var bränd, eftersom jag tjuvkopplade hojen när jag provade nya m-locket och missade ett motstånd som satt dolt i bakstycket på gamla tändningslåset. Fuck tänkte jag men satt ändå dit det gamla för att se om det funka och det gjorde det. Jävligt märkligt när jag "tjuvkopplat" rätt. Är det något mer i tändningslåset som jag missat? Absolut ingen mobb men....

Kortfattat så behöver jag hjälp hur jag ska tjuvkoppla min hoj så jag kan installera ett m-lock. Är det nån gammalmodig startspärr i låset?

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Degen#10585
Hemort: Filipstad

Re: Digitalt tändningslås

Inlägg av Degen#10585 »

Nu sitter m-locket monterat och klart. Hittade felet och nu funkar det kanon. Antagligen hade jag vänt motståndet fel bara

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Gooner 6802

Re: Digitalt tändningslås

Inlägg av Gooner 6802 »

Har blivit av med mina nycklar vart får jag tag på ett nytt. Hur går det med tanklocket.
1500 vn classic fit 2002
Tacksam för svar
U 2 U 2 B, U2 B a , Gooner...

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Skriv svar Föregående trådNästa tråd