Teknikfrågor ⇒ Originalsystem VN1600 Classic sökes
Kategoriregler
Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.
► Visa/Show In English
-
Janne#11399
- Hemort: Färentuna
Originalsystem VN1600 Classic sökes
Jag blev kallsvettig när jag idag gick igenom det ”originalsystem” jag fick med hojen när jag köpte det. Det visade sig vara till en Classic Tourer och inte till min Classic. Jag skall kolla med handlaren om de har ett annat i morgon.
Fråga: finns det någon som har ett orignalsystem jag kan låna/hyra/köpa under sommaren om det är en återvändsgränd hos handlaren? Jag måste besiktiga hojen och även åka till Tyskland och Frankrike. Just nu sitter det ett Big Shot från V&H monterat, även om det skulle passera SBP är det för stor risk att åka med det utomlands…
EDIT:
Möjligen fel kategori men snäll moderator kanske kan flytta till rätt i så fall…
Fråga: finns det någon som har ett orignalsystem jag kan låna/hyra/köpa under sommaren om det är en återvändsgränd hos handlaren? Jag måste besiktiga hojen och även åka till Tyskland och Frankrike. Just nu sitter det ett Big Shot från V&H monterat, även om det skulle passera SBP är det för stor risk att åka med det utomlands…
EDIT:
Möjligen fel kategori men snäll moderator kanske kan flytta till rätt i så fall…
GPZ500S, 1992
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
-
Janne#11399
Re: Originalsystem VN1600 Classic sökes
Jag har fått svar av en vänlig medlem, ett system finns att låna! Underbart forum!
GPZ500S, 1992
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
| Dölj inläggslänk |
-
Janne#11399
Jag fortsätter på tråden. Två frågor:
1. Tror ni det är möjligt att få igenom hojen i besiktning och utomlands genom att montera CT-systemet på min C? Blir det för stor skillnad mot helgodkännandet? Tänker att de som undersöker inte har så stor koll att det är fel system om det är ett Kawasaki-system som sitter på…
2. Det borde inte vara så stor skillnad på hojmodellerna, det som saknas på min är ett fäste att hänga vänster pipa. Är det någon med en CT 2006 som kan tänka sig ta en bild på fästet för vänster pipa och lägga upp?
1. Tror ni det är möjligt att få igenom hojen i besiktning och utomlands genom att montera CT-systemet på min C? Blir det för stor skillnad mot helgodkännandet? Tänker att de som undersöker inte har så stor koll att det är fel system om det är ett Kawasaki-system som sitter på…
2. Det borde inte vara så stor skillnad på hojmodellerna, det som saknas på min är ett fäste att hänga vänster pipa. Är det någon med en CT 2006 som kan tänka sig ta en bild på fästet för vänster pipa och lägga upp?
GPZ500S, 1992
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
VN2000, 2004
VN2216, 2005 (Big Bore)
| Dölj inläggslänk |
- krister6502
- Hemort: Uttran
Halloj
Här i Sverige är det inga problem vid besiktningen, tror inte det är så många besiktningstekniker som vet skilnaden på c och ct bara det sitter fast och inte låter förjävl... är det inga problem ,hur det är utomlands vet jag ej men de kan ju se att det är E-märkt så det borde fungera
Mvh
Krister
Här i Sverige är det inga problem vid besiktningen, tror inte det är så många besiktningstekniker som vet skilnaden på c och ct bara det sitter fast och inte låter förjävl... är det inga problem ,hur det är utomlands vet jag ej men de kan ju se att det är E-märkt så det borde fungera
Mvh
Krister
Krister Andersson
Fritidsforskare
UTTRAN
Jag pratar med mig själv,för ibland behöver jag experthjälp
Fritidsforskare
UTTRAN
Jag pratar med mig själv,för ibland behöver jag experthjälp