Teknikfrågor ⇒ Dynojet steg 1 VN 1500 classic
Kategoriregler
Trådar och inlägg här ska vara frågor, tips, råd med mera och handla om teknik, tillbehör eller andra prylar för våra hojar.
► Visa/Show In English
-
Sundgren#1234
- Hemort: Karlstad
Dynojet steg 1 VN 1500 classic
Hej!
Har någon erfarenhet av att montera dynojet kit steg 1 på en VN 1500 classic (förgasarmodell).
Har en 96:a som jag tänkte göra detta på men vill gärna ha lite feedback innan jag sätter igång.
//LG
Har någon erfarenhet av att montera dynojet kit steg 1 på en VN 1500 classic (förgasarmodell).
Har en 96:a som jag tänkte göra detta på men vill gärna ha lite feedback innan jag sätter igång.
//LG
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- Mikael#7987
- Hemort: Skutskär
- Kontakt:
Re: Dynojet steg 1 VN 1500 classic
Kräver ombestyckning av förgasare och bänkkörning för ultimat resultat. Går det bra så kan du hitta 2 till 4 hkr och ca 10 till 15 nm
Bättre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
| Dölj inläggslänk |
-
Sundgren#1234
- Hemort: Karlstad
Re: Dynojet steg 1 VN 1500 classic
Ja ombestyckningen är ju själva jetkit. Har nu bytt nål och munstycke samt andra steg som skulle göras enligt installationsmanualen.
Så nu återstår test när vädret blir varmare om någramånader
Är inte ute efter effektökning utan en jämnare bättre gång då min förgasare hade sliten nål och felbestyckad som jag bedömer det. Testar då ett dynojetkit istället för att köpa orginalnål samt bestycka om den till originalmunstycken och utgå därifrån.
Kör med Raaskpipor samt orginal luftbox och filter. Ev får jag sätta i ett KN filter. Kommer också att bänkköra den för att se bränslekurvan.
Så nu återstår test när vädret blir varmare om någramånader
Är inte ute efter effektökning utan en jämnare bättre gång då min förgasare hade sliten nål och felbestyckad som jag bedömer det. Testar då ett dynojetkit istället för att köpa orginalnål samt bestycka om den till originalmunstycken och utgå därifrån.
Kör med Raaskpipor samt orginal luftbox och filter. Ev får jag sätta i ett KN filter. Kommer också att bänkköra den för att se bränslekurvan.
| Dölj inläggslänk |