MC släp och sidvagn ⇒ frågor angående bredden på mc-släp
Kategoriregler
Här ska trådar och inlägg handla om släp och sidvagnar till våra motorcyklar. Det kan handla om teknik, juridik eller andra relevanta ämnesområden.
► Visa/Show In English
-
4792peter
frågor angående bredden på mc-släp
det är ju tillåtet med 1,25m i sverige men utomlands är det bara 1.00m får jag köra med det utomlands om den är 1,25m.
kan jag ha ett registrerat släp efter en mc.
får den i s f vara 1,25m för då är den ju typgodkänd i ett eu land
kan jag ha ett registrerat släp efter en mc.
får den i s f vara 1,25m för då är den ju typgodkänd i ett eu land
| Länk: | |
| BB-kod: | |
| HTML: | |
| Dölj inläggslänk |
- RGustavsson#1288
- Forum Admin
- Kontakt:
Hej Peter.
Mycket bra frågor, jag hoppas någon kan svara på dem, men jag är rädd att du får ställa dem till vägverket.
http://www.vv.se/
Mycket bra frågor, jag hoppas någon kan svara på dem, men jag är rädd att du får ställa dem till vägverket.
http://www.vv.se/
Hälsningar

Rolf Gustavsson #1288

Rolf Gustavsson #1288
| Dölj inläggslänk |
-
VNLasse#4020
Är det någon som har fått klarhet i denna fråga?
Vore roligt att veta hur det ligger till...
Vore roligt att veta hur det ligger till...
| Dölj inläggslänk |
-
4792peter
jag kan bara berätta att det finns många avdelningar på vv och dom är duktiga på att koppla dig vidare på sina telefoner
svaret jag fick det får ej vara registrerat eftersom det räknas som en del av motorcykeln och att länder får ej hindra gränsöverskridande trafik
man kan ju undra hur många som följer detta tex tyskland med dubbdäcken som vi måste dra ur om vi kommer ner dit. så det är bara att chansa och leva på hoppet det ska jag göra
mogge kåpan är för stor
svaret jag fick det får ej vara registrerat eftersom det räknas som en del av motorcykeln och att länder får ej hindra gränsöverskridande trafik
man kan ju undra hur många som följer detta tex tyskland med dubbdäcken som vi måste dra ur om vi kommer ner dit. så det är bara att chansa och leva på hoppet det ska jag göra
mogge kåpan är för stor
| Dölj inläggslänk |
-
VNLasse#4020
- goran428
- Hemort: Malmö
- Kontakt:
Jag körde genom Tyskland med släckt belysning härförleden. Bilar behöver inte ha strålkastarna tända dagtid i Tyskland men däremot måste motorcyklar alltid ha det. Många bilister (även vissa med släckt ljus, tände dessa och) blinkade mot mig med helljuset
Tyska Polisen i allmänhet blinkade dock inte, eller åtgärdade på något annat sätt. Vissa poliser gjorde dock "tummen upp" när jag for förbi. Vad denna gest egentligen innebar vet jag dock ej.
Jag passerade rakt genom hela Tyskland "olagligt"
Göran
Tyska Polisen i allmänhet blinkade dock inte, eller åtgärdade på något annat sätt. Vissa poliser gjorde dock "tummen upp" när jag for förbi. Vad denna gest egentligen innebar vet jag dock ej.
Jag passerade rakt genom hela Tyskland "olagligt"
Göran
Medlem sedan år 2000. Tidigare medlem i webbgruppen, webbutvecklare, webbmaster, infoansvarig och forumvärd. Hedersmedlem.
Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

Grågossen innehaft VN 800 C Drifter, Vulcan EN500, VN 1600 C och 800 A
Grågossens

| Dölj inläggslänk |