Välkommen till VRS Forum ⇒ Ämnet

Information och regler kring VRS Forum
Användarens profilbild
adm
Forum Admin
Kontakt:

Ämnet

Inlägg av adm »

Det kan var svårt ibland att i en pågående diskussion, ett ämne som diskuteras, hålla inne med en kommentar, en vinkling, en hälsning, en utvidgning ja , en urspårning från innehållet i den pågående diskussionen helt enkelt och just för detta ändamålet, att kommentera inläggaren personligt, att avvika från det allmänna ämnet finns knappen PM = Personligt Meddelande.

Lika lätt som att kommentera offentligt. Använd PM vid personliga meddelanden, hälsningar och diskreta kommentarer

Hej!
Göran
VRS Forum Admin

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare ,,Bäste Admin Vad är det som du upplever som så svårt här så att vi skall dölja våra hälsningar så hårdraget så man kan tro att man vill släppa den fria dialogform som kännetecknar vår Föreningstuga.

Vore glad för en mera utömmande förklaring gällande ämnet. :!:

Våran käre DA Micke Östra skåne Hade en bra skrift gällande Dialog i ett tidigare ämne. kanske man skall ta fasta på.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245
Hemort: LERUM

Inlägg av Klas#1245 »

Att lägga en kommentar här o där, är väl helt ok. Varför skall det ske bakom scenen ?. Vad är problemet ?

Om inte forumet är "levande" dvs aktivt, somnar det troligen så sakteliga in, skulle jag tro.
Senast redigerad av Klas#1245 den sön 04 mar 2007, 11:04, redigerad totalt 1 gång.
Best Biker Regards
Klas #1245

- Vice President 2021-2022
- Styrelsen 2020-2022
- Vice President 2018-2019
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

"Better to die with memories than dreams"

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
adm
Forum Admin
Kontakt:

Ämnet

Inlägg av adm »

"Tjenare Kalle! Kul att höra från Dig! Vi ses i sommar"

Trevlig hälsning visserligen men om igenting mera avhandlas vidare i en tråd som handlar om reedventiler så passar hälsningen ifråga bättre skickad som "Personlig Meddelande".

Håll er till ämnet eller upptäck tjänsten PERSONLIGT MEDDELANDE.

Slut för i dag
Göran
VRS Forum Admin

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Ubbe_gbg #3356

Inlägg av Ubbe_gbg #3356 »

Kan hålla med Admin till viss del. När man följer ett intressant ämne eller så blir det lite tråkigt om det spårar ut och istället för att läsa inlägg gällande det ursprungliga ämnet, så får man läsa en massa hälsningar hit och dit. Och någon har t.ex dragit iväg från det ursprungliga ämnet till något helt annat som det då spinns vidare på.

Givetvis så kan man väl hälsa på varandra i inläggen, men man ska väl även bidraga till trådämnet också tycker jag.

I så fall kan väl Admin lägga upp en ny rubrik, där man kan göra sådant om man inte kan/vill göra det genom PM funktionen. :) :)

Bara en tanke.... :wink:
Hälsningar
Urban Ruuth #3356
ALAFORS.

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245

Inlägg av Klas#1245 »

Bara ett förtydligande

Visst, ska man hålla sig till ämnesrubriken i regel, men att "krydda" dialogen med lite kommentarer här o där - som vid en vanlig muntlig dialog -, gör debatten mer "levande". :wink: - Min uppfattning !
Best Biker Regards
Klas #1245

- Styrelsen 2020-2022
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Teddan4147

Inlägg av Teddan4147 »

Klas#1245 skrev:Bara ett förtydligande

Visst, ska man hålla sig till ämnesrubriken i regel, men att "krydda" dialogen med lite kommentarer här o där - som vid en vanlig muntlig dialog -, gör debatten mer "levande". :wink: - Min uppfattning !
Kan bara hålla med Klas här! Vi får inte bli en "stelbent" förening!

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Teddan4147 skrev: Kan bara hålla med Klas här! Vi får inte bli en "stelbent" förening!
Jag tror att alla håller med om det! Vad admin och vi co-admin menar, är att man skall bryta en ämnestråd i tid - INNAN den bara handlar om hallå... och kul...
Vi har ju fria ämnen för den sortens tjöt! Det kan vi alla hjälpa till med, så slipper vi gå in och bryta, sudda, flytta och skapa irritation. Så egentligen skriver vi nu i en ämnesgrupp som är avsett för information och support och egentligen skulle vi bryta och flytta allra senast nu till Ordet är fritt, typ...

(Hallå, förresten Teddan - Monika och jag hälsar till den tredje i bowlingchampion-laget) Detta kunde jag egentligen skickat privat men jag var tvungen att ha med det eftersom vi spöade Klas och då är det snubblande nära att vi som var med börjar snacka om bowlingkvällen igen och har tappat tråden.
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

Tjenare,, Och vad gör det om hundra år ,så länge det inte sker i Fack-Trådarna. :P :lol:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
stefan3871
Hemort: Härryda
Kontakt:

Inlägg av stefan3871 »

Rustan 2502 skrev:Tjenare,, Och vad gör det om hundra år ,så länge det inte sker i Fack-Trådarna. :P :lol:
Nä just det - fast vi gör det ju i ämnestrådarna - vilket heller inte spelar någon roll ens om 50 bast :lol:
Bild
Klicken Machen ^

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Rustan 2502

Inlägg av Rustan 2502 »

stefan3871 skrev:
Rustan 2502 skrev:Tjenare,, Och vad gör det om hundra år ,så länge det inte sker i Fack-Trådarna. :P :lol:
Nä just det - fast vi gör det ju i ämnestrådarna - vilket heller inte spelar någon roll ens om 50 bast :lol:
Delicat käre Bror Delicat :lol:

Länk:
BB-kod:
HTML:
Dölj inläggslänk
Visa inläggslänk
Användarens profilbild
Klas#1245

Inlägg av Klas#1245 »

stefan3871 skrev:
Teddan4147 skrev: Kan bara hålla med Klas här! Vi får inte bli en "stelbent" förening!
Jag tror att alla håller med om det! Vad admin och vi co-admin menar, är att man skall bryta en ämnestråd i tid - INNAN den bara handlar om hallå... och kul...
Vi har ju fria ämnen för den sortens tjöt! Det kan vi alla hjälpa till med, så slipper vi gå in och bryta, sudda, flytta och skapa irritation. Så egentligen skriver vi nu i en ämnesgrupp som är avsett för information och support och egentligen skulle vi bryta och flytta allra senast nu till Ordet är fritt, typ...

(Hallå, förresten Teddan - Monika och jag hälsar till den tredje i bowlingchampion-laget) Detta kunde jag egentligen skickat privat men jag var tvungen att ha med det eftersom vi spöade Klas och då är det snubblande nära att vi som var med börjar snacka om bowlingkvällen igen och har tappat tråden.

Hej Du !

Snubblande nära tappa trådan igen. Ja visst e det det.

Tack iallafall för det tillägget i minitext, som jag naturligtvis inte kan låta bli att kommentera iallafall med orden: "Det bjuder jag så gärna på !".

Spåra ur ? ja nära, men....

....det var du som började, Stefan :lol: :lol: (förlåt :? )

Men, som sagt det blir dö-trist om inte denna typ av skojsam munhuggning, nej, "skrivhuggning" får det ju heta (knepigt ord :? ) sker lite här o där så länge viss bäring på orginalämnet finns kvar.
Best Biker Regards
Klas #1245

- Styrelsen 2020-2022
- Styrelsen 2013-2019
- RA Göteborg 2010-2013
- DA Göteborg 2004-2010
- Valberedare några ggr

Länk:
BB-kod: